طرح جایگزین خودرو فرسوده

آغاز طرح جایگزینی خودروی فرسوده

آغاز طرح جایگزینی ۲۰هزار دستگاه خودروی فرسوده از ۲۹ مرداد

به گفته معاون نوسازی ناوگان ستاد مدیریت حمل‌ونقل سوخت کشور ثبت‌نام ۲۰ هزار دستگاه خودروی فرسوده از شنبه هفته آینده آغاز می‌شود.

به گزارش فارس، امیررضا رجبی اظهار داشت:دارندگان خودروهای فرسوده مدل ۱۳۵۵ تا ۱۳۶۵ و معادل میلادی آن از روز شنبه ۲۹مرداد می‌توانند با در دست داشتن مدارک شناسایی فردی و مدارک خودرو که شامل سند قطعی به نام مالک خودروی فرسوده یا دارای وکالت بلاعزل از مالک است و آنهایی که دارای پلاک ایران هستند به نمایندگی‌های شرکت ایران خودرو در سراسر کشور مراجعه کرده و بدون پرداخت وجه نقد در این طرح شرکت کنند. رجبی درخصوص تسهیلات طرح جایگزینی ۱۵هزار دستگاه خودروی فرسوده گفت: تسهیلاتی که از طریق بانک سپه پرداخت می‌شود شامل ۱۰هزار فقره تسهیلات ۱۰ میلیون‌تومانی و ۵ هزار فقره تسهیلات ۷ میلیون تومانی می‌شود که نرخ تسهیلات ۱۴درصد و دوره بازپرداخت ۵ ساله است.

معاون نوسازی ناوگان ستاد مدیریت حمل‌ونقل و سوخت کشور درخصوص طرح جایگزینی وانت‌های فرسوده گفت: طرح جایگزینی ۵ هزار دستگاه وانت فرسوده با همکاری شرکت زامیاد و بانک ملت و ملی از روز شنبه ۲۹ مرداد‌ماه آغاز می‌شود و به‌مدت ۳۰روز ادامه دارد. رجبی ادامه داد: وانت‌های مدل ۵۵ تا ۶۵ شمسی و معادل میلادی آن می‌توانند در طرح جایگزینی وانت‌های فرسوده شرکت کرده و مدارک پلاک منطقه‌ای یا گواهی تشکیل راهور ناجا در این طرح قابل‌قبول است.

وی درخصوص تسهیلات طرح جایگزینی وانت‌های فرسوده افزود: شرایط تسهیلات تعداد ۵هزار فقره وام ۷، ۹ و ۱۰میلیون تومانی با بازپرداخت ۵ساله و با نرخ سود ۱۴ درصد توسط بانک ملی و ملت پرداخت می‌شود. وی افزود: متوسط تحویل خودرو بعداز اسقاط برای تاکسی‌ها ۵ روز و برای خودروهای شخصی ۲۰روز است که این مورد بستگی به شرایط متقاضی دارد. همچنین برای سواری‌های شخصی در شهرستان‌ها حداکثر ۳۰ روز و در تهران ۱۵روز خودرو تحویل داده می‌شود. اما در مورد تاکسی‌ها زمان تحویل در تهران یک هفته و در شهرستان ۱۵ روز است.