طرح نقدی و جایگزین کوثر

آغاز طرح نقدی و جایگزین کوثر

تسهیلات ویژه برای اسقاط و نوسازی خودرو فرسوده در طرح کوثر

 

با توجه به تشدید بیش از ۸۰ درصدی آلودگی هوا توسط خودرو های فرسوده و حمایت مجلس محترم از نوسازی این دسته از خودروها  در دو کلانشهر تهران و البرز که بیش از ۱۰۰ هزار دستگاه میباشد و ضرورت اسقاط ۴۰۰ هزار خودرو فرسوده در کل کشور ارزش خودرو های فرسوده سواری برای مدت محدود با تسهیلات و شرایط ویژه و حمل رایگان از درب منزل از امروز اجرایی می شود…

در طرح کوثر پرداخت وجه ۷۲ ساعت بعد از حمل خودرو فرسوده از درب منزل به حساب بانک ملت متقاضی واریز خواهد شد.

ارزش خودرو فرسوده سواری ۳۰/۰۰۰/۰۰۰ ریال معادل سه میلیون تومان اعلام شده است.

ثبت نام طرح کوثر صرفا در دفتر مرکزی به نشانی خیابان آزادی خیابان آذربایجان روبروی بیمارستان شهریار پلاک ۱۰۴۵ انجام می شود.

مالکان خودروهای فرسوده پس از حمل از درب منزل می توانند جهت استفاده از تسهیلات جایگزین طرح کوثر به دفتر مرکزی ثبت نام خودرو های فرسوده مراجعه نمایند.

تسهیلات گروه خودرو سازی سایپا در طرح کوثر برای پراید و تیبا و وانت پراید از ۷۰ میلیون ریال تا ۱۲۰ میلیون ریال با بازپرداخت ۳۶ ماهه بوده و برای محصولات ایران خودرو با رانا و پژو ۴۰۵ و خانواده سمند و وانت پیکان تک سوز و دوگانه سوز بوده و میزان تسهیلات ۶۰ درصد قیمت خودرو فرسوده میباشد.

برای ثبت نام در این طرح نیازی به بیمه نبوده و چنانچه خودرو فرسوده بیمه داشته باشد می تواند بعد از اسقاط خودرو فرسوده خود مابه التفاوت بیمه را دریافت نماید.

مدل های ۱۳۴۹ تا ۱۳۸۳ سواری مشمول طرح کوثر می شوند.

لازم به ذکر است ثبت نام وانت بار های فرسوده با شرایط قبلی همچنان انجام می شود.

با توجه به محدود بودن تعداد ثبت نام در طرح جدید نوسازی خودرو های فرسوده (افزایش کمک های بلاعوض)اولویت با افرادی می باشد که نسبت به ثبت نام اینترنتی و تشکیل پرونده اقدام نمایند و کد رهگیری دریافت نمایند.