طرح اسقاط خودرو فرسوده

طرح اسقاط خودرو فرسوده

اجرای طرح ویژه اسقاط خودروهای فرسوده در نمایشگاه بازیافت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت، مهندس امیرررضا رجبی در یک نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه با اشاره به برگزاری دومین نمایشگاه کنفرانس و نمایشگاه مدیریت پسماند، بازیافت و بیومس از تاریخ ۲۴ آبان ماه گفت: در این نمایشگاه ۱۰ مقاله برگزیده تهیه و همچنین ۳ کارگاه ویژه و مرتبط بازیافت جهت بازدید علاقه مندان برگزار می شود.

وی تصریح کرد: از ۳ مرکز اسقاط طرفدار محیط زیست در روز پایانی نمایشگاه تجلیل خواهد شد چرا که این مراکز با رعایت مسائل زیست محیطی کمترین تولید آلایندگی و بیشترین درصد بازیافت  را داشته اند.

وی ادامه داد: همچنین به منظور مشارکت ستاد مدیریت حمل و نقل سوخت در دومین نمایشگاه کنفرانس و نمایشگاه مدیریت پسماند، بازیافت و بیومس به تمام متقاضیانی که از ۲۴ آبان ماه تا دوم آذرماه در اقدام به موقع ثبت‌نام کنند، بدون در نظر گرفتن مدل، حداکثر مبلغ ارزش گواهی (پانزده میلیون ریال) پرداخت خواهد شد.

وی ادامه داد:این مبلغ به آن دسته از متقاضیانی پرداخت می شود که پس از ثبت نام و فراخوان توسط مرکز اسقاط حداکثر تا تاریخ ۳۰/۰۹/۱۳۹۱ خودروی خود را تحویل مرکز اسقاط نمایند.

به گفته وی چنانچه در ظرف این مدت از تاریخ فراخوان اقدام به تحویل ننمایند برابر مقررات جاری و بر مبنای مدل خودروی فرسوده، ارزش گواهی اسقاط پرداخت می گردد.

معاون نوسازی ناوگان ستاد مدیریت و حمل و نقل و سوخت درباره شرایط خودروهای فرسوده مشمول طرح نقدی توضیح داد: این خودروها باید دارای  پلاک منطقه‌ای ایران و یا دارای گواهی تسجیل راهور ناجا باشند .

وی درباره شرایط خودروهای فرسوده مشمول طرح نقدی، اظهار کرد: برخورداری از پلاک منطقه‌ای (ایران) و یا گواهی تسجیل راهور ناجا، سند قطعی به نام مالک خودروی فرسوده و یا دارای وکالت بلاعزل از مالک از جمله این شرایط است

وی با بیان اینکه ثبت نام در این طرح رایگان است اظهار داشت: خودروهای سواری و شخصی مدل‌های ۵۶ تا ۷۲ مشمول ثبت‌نام می‌شوند .

معاون نوسازی ناوگان با تاکید براینکه متقاضیان برای ثبت نام باید شماره حساب معتبر از بانک ملت داشته و در هنگام ثبت نام ارائه نمایند عنوان کرد: متقاضیان می ‌توانند با مراجعه به مراکز اسقاط سراسر کشور و دفاتر مراکز اسقاط و یا آدرس مراکز مجاز به تفکیک هر استان در سایت  www.nosazi.org قرار دارد، ثبت‌نام کنند و  علاوه بر آن می‌توانند از طریق مراجعه به سایت www.nosazi.org اقدام به ثبت‌نام اینترنتی کنند.

رجبی اضافه کرد: متقاضیان پس از اسقاط خودرو در مراکز اسقاط ، اطلاعات خودروی اسقاط شده اشان  از بانک اطلاعاتی پلیس راهور حذف می شود و تاییدیه آنبرای ستاد ارسال می شود و از زمان ثبت تاییدیه پلیس راهور در سیستم نوسازی ناوگان حمل و نقل ظرف حداکثر ۷ روز مبلغ ارزش گواهی اسقاط به حساب متقاضی واریز می گردد.

وی تصریح کرد: درصورت بروز هرگونه مشکل متقاضیان می توانند با تلفن های معاونت نوسازی ناوگان حمل و نقل به شماره ۳- ۸۸۵۴۹۴۲۰ تماس حاصل نمایند.

معاون نوسازی ناوگان در ادامه توضیح داد: پیش از این بانک‌های صادرات، تجارت، ملت، سپه و بانک ملی در طرح جایگزینی خودروهای فرسوده همکاری می‌کردند، اما بانک انصار نیز به تعداد این بانک‌ها اضافه شده است و متقاضیان طرح‌های جایگزینی می‌توانند تا سقف ۱۰ میلیون تومان و با نرخ ۱۵ درصد از این بانک وام دریافت کنند.

وی همچنین درباره خروج خودروهای فرسوده اظهار داشت: از خرداد ماه سال ۹۰ تاکنون حدود ۳۰۰ هزار خودروی فرسوده از رده خارج شده و تعداد این خودروها به یک میلیون و ۳۰۰ خودرو رسیده است.

به گفته وی بیشتر این خودروها، سواری و وانت هستند، البته تاکسی‌های زیادی نیز اسقاط شده‌اند که در میان خودروهای اسقاط شده، خودروهای سنگین و مینی‌بوس هم دیده می‌شود.