ثبت نام کامیون فرسوده ۱۴۰۰

ثبت نام کامیون فرسوده اسقاط کامیون مراحل شرایط مدارک طرح های جایگزین و نقدی

مقام مسئول سازمان راهداری گفت: مالکان ناوگان فرسوده پس از دریافت کد و ثبت نام در کارخانه سازنده، بابت ۵۰ درصد قیمت خودرو وام بلاعوض و بابت ۳۰ درصد دیگر قیمت خودرو وام با سود ۱۸ درصد می گیرند.

به گزارش سایت فرسوده به نقل از خبرگذاری فارس، صدرالله بمانا درباره نوسازی ناوگان فرسوده اظهار داشت: طبق آمار که تا پایان سال ۱۴۰۰ اخذ شده است، ۳۰ درصد ناوگان ما فرسوده است که برای از بین بردن فرسودگی ناوگان، دولت طرح هایی مدنظر دارد که یکی از این طرح ها طرح «نوسازی ناوگان تجاری درون و برون شهری» است.
وی ادامه داد: طرح نوسازی ناوگان تجاری درون و برون شهری شامل مینی بوس اتوبوس، کامیون و تریلر درون و برون شهری می شود که درون شهری بر عهده شهرداری ها و برون شهری در حیطه وظایف سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای است.

مصوبه ۱۰ میلیارد و ۶۶۶ میلیون دلاری شورای اقتصاد برای نوسازی ناوگان
مشاور رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در طرح نوسازی ناوگان با بیان این که ۸۰ درصد مینی بوس های موجود در ناوگان برون شهری اسقاط است، گفت: در طرح نوسازی ناوگان تجاری مصوبات از شورای اقتصاد اخذ شده است و این طرح ۱۰ میلیارد و ۶۶۶ میلیون دلار مصوبه شورای اقتصاد دارد که این اعتبار از محل صرفه جویی مصرف سوخت تأمین می شود.

بمانا افزود: این طرح بر مبنای ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید است که شرکت نفت از محل صرفه‌جویی سوخت بابت خروج خودروهای فرسوده و ورود ناوگان نو و بر اساس پیمایش خودروی نو، صرفه‌جویی حاصله را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ اختصاص می‌دهد.

 انعقاد قرارداد با یک کارخانه داخلی تولید کامیون در گام اول

وی اظهار کرد: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در طرح نوسازی ناوگان تجاری برون شهری به عنوان مجری است، امور بانک‌ها و مسائل صندوق توسعه توسط وزارت صمت انجام و سپس به راهداری اعلام می‌شود و ما با کارخانه‌های سازنده داخلی قرارداد می‌بندیم.

مشاور رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در نوسازی ناوگان در پاسخ به این سؤال که آیا تاکنون این موضوع منجر به قرارداد شده است، اظهار داشت: تاکنون با یک کارخانه داخلی سازنده کامیون قرارداد منعقد شده است و با چند کارخانه داخلی دیگر در شرف قرارداد هستیم و پیش بینی می‌شود تا یک ماه آینده خبرهای خوبی در این حوزه داشته باشیم، البته اطلاع‌رسانی ثبت نام‌ها توسط کارخانه به مردم انجام می‌شود، آنها اطلاع‌رسانی و ثبت نام می‌کنند.

۵۰ درصد قیمت ناوگان فرسوده تسهیلات بلاعوض است

بمانا توضیح داد: در این طرح ۵۰ درصد قیمت خودرو به صورت تسهیلات بلاعوض از سوی دولت برای ناوگان فرسوده شامل اتوبوس‌، کامیون و مینی‌بوس از محل صرفه‌جویی سوخت پرداخت می‌شود، ۳۰ درصد قیمت ناوگان تسهیلات با نرخ سود ۸۰ درصد ارائه می‌شود و ۲۰ درصد هم آورده مالک و اسقاط خودروی فرسوده است.

نحوه ثبت نام مالکان برای اسقاط ناوگان فرسوده

وی بیان کرد: مالکان خودروهای فرسوده برای شناسایی باید به سامانه NONAFAR.IR مراجعه کنند و با مراجعه به این سایت و شناسایی کد دریافت می‌کنند.

مشاور رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در طرح نوسازی ناوگان تصریح کرد: هر کارخانه‌ای که بابت ثبت نام اطلاع‌رسانی کرد و تولید را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ آغاز کرد، متقاضی که خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ معرفی کرده و کد گرفته است با ارائه کد به کارخانه ثبت نام می‌شود و متقاضی باید حتماً کسی باشد که مالک خودروی فرسوده است.

ویژگی خودروهای اسقاطی بابت ثبت نام

بمانا در باره مشخصات خودروهای فرسوده که امکان ثبت نام در این طرح را دارند، توضیح داد: خودروی فرسوده باید در یک سال اخیر حداقل سه معاینه فنی معتبر داشته باشد، چون خودروهای اسقاطی سه ماهه معاینه فنی می‌گیرند؛ البته با ارائه اطلاعات از سوی مالک خودرو فرسوده در سایتی که معرفی شد، سیستم خود عملیات شناسایی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ انجام می‌دهد و نیاز به ارائه مدارک نیست، در این راستا ناوگان اسقاط غیر فعال و… امکان ثبت نام ندارند.

وی درباره میزان معرفی مالکان ناوگان فرسوده به کارخانه سازنده داخلی، گفت: در این مرحله، فعلا همان یک کارخانه تولید کامیون فعال است، چون ابتدای طرح است، تعداد فعلا کم است؛ به هر حال از معضلات تولید در کشور مسأله تحریم است، این کارخانه‌ها باید در این دوران تحریم برخی قطعات را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ وارد کنند که همین موضوع تولید را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ با مشکل مواجه کرده است.

مشاور رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در طرح نوسازی ناوگان، اظهار داشت: متقاضایان کامیون اسقاطی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تحویل می‌دهند و کامیون نو تحویل می‌گیرند، البته برگه اسقاط صادر نمی‌شود چون ۵۰ درصد هزینه یارانه دریافت می‌شود.

وی اضافه کرد: تاکنون حدود ۲۰۰ نفر به کارخانه معرفی شده است.

اجرای گسترده تر طرح نوسازی ناوگان تجاری از یک ماه آینده 

مشاور رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در طرح نوسازی ناوگان با بیان این که امیدواریم این طرح تا یک ماه آینده سرعت بگیرد، افزود: وزیر راه و شهرسازی این طرح را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ جزو اولویت‌های وزارت راه و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای می‌داند.

پیش ثبت نام کامیون فرسوده

آخرین بخشنامه سال ۹۸

متقاضیان عزیز اسقاط کامیونهای فرسوده:خواهشمند است با مطالعه دقیق مطالب و اخذ مشاوره رایگان نسبت به ثبت نام واسقاط کامیونهای فرسوده خود اقدام نمائید.با توجه به وجود دلالان زیاد در این حیطه و سایتهای غیر مجاز این مرکز هیچ گونه مسئولیتی در قبال ثبت نام خودرو های فرسوده در سایت های مشابه را نمی پذیرد و از متقاضیان خواهشمند است تا اطلاعات شخصی و خودرویی خود رادر سایت های غیر مجاز وارد ننمایید ثبت نام کامیون های فرسوده از جمله برنامه های اساسی ستاد حمل و نقل می باشد.متقاضیان ثبت نام کامیونهای فرسوده میتوانند با ثبت نام کامیون فرسوده خود در سایت رسمی خودروهای فرسوده نسبت به اخذ مشاوره رایگان در خصوص اسقاط کامیون فرسوده و ثبت نام آن اقدام نمایند.

به دنبال درخواستهای مکرر متقاضیان خودروهای فرسوده سنگین و نیاز امروز جاده های کشور در راستای حمل و نقل ، تفاهم نامه ای با حضور خودروسازان مطرح و بانکهای عامل به امضاـ رسیده است .طرح جایگزین شامل تمام خودروهای سنگین(مینی بوس،کامیون،کشنده) می باشد.متقاضیان میتوانند با پیش ثبت نام در سایت نسبت به ادامه فرایند اسقاط و جایگزینی اقدام نمایند.جایگزین ،تنها شامل خودروهای موجود می باشد و متقاضیان میتواند بعد از تشکیل پرونده ، احراز هویت و اسقاط خودرو با در دست داشتن معرفی نامه از طرف مرکز جهت دریافت خودروی سنگین خود به خودروساز مراجعه نمایند.این طرح ابتدا در تهران و پس از آن در کل کشور اجرا خواهد شد.تمام مالکان خودروهای فرسوده با پیش ثبت نام ،میتوانند در اولویت جایگزینی قرار بگیرند.

قائم مقام ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور افزود: در جدولی که دولت ابلاغ کرده است برای وانت های بالای یک تن معادل دو گواهی اسقاط، برای کامیونت های بین ۲ تا ۶ تن معادل سه گواهی اسقاط، برای کامیون‌های سبک ۶ تا ۱۰ تن معادل پنج گواهی اسقاط، برای کامیون‌های متوسط ۱۰ تا ۲۶ تن معادل ۱۰ گواهی اسقاط، برای کامیون های سنگین بالای ۲۶ تن معادل ۱۲ گواهی اسقاط و برای کامیون های کشنده نیز معادل ۱۴ گواهی اسقاط پیش بینی کرده است.با توجه به شرایط فوق قیمت کامیونهای فرسوده تقریبا منطبق با جدول زیر می باشد.

نمایندگی محصولات اسکانیا در ایران ، در حاشیه ی برگزاری نمایشگاه ارومیه به چگونگی فروش محصولات اسکانیا در طرح جایگزینی خودروهای سنگین پرداخت.

عباس نعیمی در توضیح طرح جایگزینی خودروهای فرسوده سنگین گفت: خریداران برای شرکت در این طرح به عنوان پیش پرداخت باید مبلغ ۱۵ میلیون تومان پرداخت نمایند.

نعیمی محصولاتی که در این طرح قرار گرفته است را اسکانیا جی ۴۱۰ و آر ۴۵۰ معرفی کرد . افزود:نرخ تسهیلات در این طرح ۱۸ درصد در نظر گرفته شده است که ۵۰ درصد این سود را سازمان راهداری تقبل خواهد کرد، ضمن اینکه بازپرداخت این تسهیلات ۷ ساله است.

ایشان ادامه داد: قیمت جی۴۱۰، ۴۳۶ میلیون و آر ۴۵۰ هم ۴۶۳ میلیون ۲۵۰ هزار تومان تعیین شده است که به هر دو محصول وامی به میزان ۳۲۰ میلیون تومان تعلق می گیرد.

مدیر فروش اسکانیا در ایران  افزود: در فروش جی۴۱۰ بعد از دریافت پیش پرداخت ۱۵ میلیون تومانی ۳ فقره چک ۳۵ و ۳۳ میلیون تومانی به تاریخ مرداد، شهریور و مهر از خریدار دریاقت می شود.

نعیمی افزود: برای آر۴۵۰ هم ۳ فقره چک ۳۵ میلیون، ۴۶ میلیون و ۶۲۵ هزار تومانی از خریدار گرفته خواهد شد.

در پایان از همه مالکان خودروهای فرسوده سنگین تقاضا می شود در صورت نیاز به مشاوره در سایت خودرو فرسوده ثبت نام نمایند یا با شماره ۴۲۸۴۴۷- ۰۲۱  تماس حاصل فرمایند.
ثبت نام اینترنتی کامیونهای فرسوده

ثبت نام خودروهای فرسوده