طرح جایگزینی فرسوده

طرح های جایگزین و نیاز به همکاری خودرو سازان

جایگزین خودروهای فرسوده نیاز به همکاری خودروسازان دارد

رضا رحمانی سه شنبه در جلسه  بهره‌ برداری از خطوط تولیدی شرکت بهمن دیزل اعلام داشت: در حال حاضر ۲۰۰ هزار دستگاه خودرو فرسوده در کشورمان وجود دارد که تعویض خودروهای فرسوده با خودروهای نو به چند سال سال تولید خودرو نیاز دارد.

ایشان در ادامه تصریح کرد: کشور ایران در بخش صنعت به خصوص صنعت خودروسازی که صنعت مادر به حساب می‌آید از ظرفیت‌های فوق‌العاده‌ای برخوردار است و براساس آمارها بازار خودرو ایران پتانسیل خوبی برای گسترش دارد که باید از این ظرفیت ها برای نوسازی خودروهای فرسوده استفاده کرد.

وی با اشاره به موقعیت مناسب بازار خودرو ایران و امکان ایجاد منطقه آزاد خودرویی، اعلام داشت: کشور ما در منطقه‌ای قرار گرفته که از شرکت‌های خودروسازی بزرگ جهان فاصله زیادی دارد، زیرا بیشتر شرکت‌های بزرگ خودروسازی دنیا در شرق و غرب قرار دارند بنابر این بازار خودرو ایران از موقعیت بسیار خوبی در منطقه برخوردارمی باشد.

 آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: بسترهای موردنیاز برای ورود بخش خصوصی به عرصه های مختلف به خصوص صنعت آماده است و کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی همچنین آمادگی خود را در این زمینه اعلام می‌کند.قانون حمایت از سرمایه گذار یکی از این موارد است که بر اساس آن اصل سرمایه و سود آن توسط دولت تضمین می شود و این موضوع در دنیای تجارت موضوع حائز اهمیتی است.وی افزود: سرمایه‌های اصلی در کشور ایران مدیران و نیروهای متخصص و کارآمد هستند و به واسطه این نیروها می‌توان به پیشرفت‌هایی بیشتر از این دست یافت.رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: با توجه به این که توان ایران از نظر تولید در بخش خودرو سازی بالاست، انتظار می‌رود تولید خودرو تا حد ممکن داخلی باشد و براساس تکیه بر توانمندی‌های داخلی صورت گیرد.

رحمانی با اشاره به لزوم حرکت صنعت خودروسازی کشور به سمت تولید محصولات هوشمند متذکر شد:  در حال حاضر کشورهای پیشرفته دنیا به دنبال تولید خودروهای هوشمند هستند. که انتظار می‌رود تولید کنندگان  داخلی نیز در این مسیر حرکت کنند تا به  پیشرفت‌های مطلوبی در عرصه تولید خودروهای هوشمند برداریم.