اسقاط تاکسی های فرسوده

مشکل اسقاط تاکسی های فرسوده برای رانندگان

دود آشفته بازار خودرو در چشم ۱۷ هزار راننده تاکسی

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران اعلام کرد: آشفته بازار خودرو و افزایش تصاعدی قیمت آن باعث شد تا موضوع از رده خارج کردن خودروهای فرسوده و نوسازی ناوگان تاکسیرانی در سال ۹۱ نیز کماکان حل نشده باقی بماند.

به گزارش همشهری آنلاین، سید جعفر تشکری هاشمی افزود: امیدوارم دولت هر چه سریع‌تر تدابیر و تمهیداتی اتخاذ و اجرا کند تا سرانجام انتظار رانندگان تاکسی‌های فرسوده برای دریافت تاکسی جایگزین البته با قیمت واقعی به پایان برسد.

وی با اشاره به اینکه رانندگان این ۱۷ هزار تاکسی فرسوده از اول صبح تا آخر شب در شهر مشغول به کار هستند، اظهار کرد: فرسودگی این تاکسی‌ها علاوه بر آلودگی‌های زیست محیطی که برای عموم شهروندان به همراه دارد، باعث اذیت و آزار مسافران آن‌ها شده و البته بیش از هر کس رانندگان این تاکسی‌ها را رنج می‌دهد.

تشکری هاشمی از اجرای «طرح بشارت» در ناوگان تاکسیرانی خبر داد و تصریح کرد: به موجب این طرح مدیریت شهری مجموعه‌ای از امکانات و تسهیلات خدماتی و رفاهی را برای رانندگان تاکسی و خانواده‌های این عزیزان در نظر گرفته است.

وی همچنین از طرح دیگری تحت عنوان «طرح سحاب» به منظور انضباط ‌بخشی بیشتر به فعالیت رانندگان تاکسی خبر داد و اظهار کرد: به موجب این طرح که با همکاری پلیس راهنمایی و رانندگی به مورد اجرا در می‌آید، بر عملکرد رانندگان تاکسی نظارت بیشتری صورت می‌گیرد.

رییس هیات عامل سازمان تاکسیرانی تهران اظهار داشت: با توجه به آغاز خریدهای نوروزی و افزایش رفت و آمدهای درون شهری شهروندان، نسبت به تشدید نظارت بر فعالیت رانندگان تاکسی در نیمه دوم اسفند اقدام شده و رانندگان متخلف شناسایی و با آن‌ها برخورد می‌شود و البته به موازات آن رانندگان منضبط نیز شناسایی شده و مورد تشویق قرار می‌گیرند.