سالانه 1.5 میلیون خودرو فرسوده در کشور اسقاط می‌شود

سالانه ۱٫۵ میلیون خودرو فرسوده در کشور اسقاط می‌شود

حمیدرضا ملکی  با بیان اینکه در سال گذشته در حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار خودرو اسقاط شده است، افزود: با وجود داشتن ظرفیت بازیافت ۲ میلیون خودروی فرسوده در حال حاضر به دلیل مشکلات عمده و عدم ارائه تسهیلات از سوی دولت نمی‌توان به حد نصاب اسقاط خودرو رسید.

وی ادامه داد: ۱۳۰ سایت بازیافت خودرو در حال حاضر در سطح کشور تأسیس شده  و فعال است که به علت شمار اندک حجم اسقاط خودرو و سود دهی پایین، در حال تعطیل شدن هستند.

وی خاطر نشان کرد: به علت بها ندادن دولت به این بخش سرمایه گذاران دچار مشکلات زیادی شده‌اند که این امر باعث شده است نتوانند بدهی‌های خود را پرداخت کنند و مجبور به تعدیل نیرو شوند.

این مقام مسئول اضافه کرد: یکی از مهم ترین آثار طرح نوسازی خودروهای فرسوده، خارج شدن خودروهای با بازدهی پایین از ناوگان حمل ونقل کشور و صرفه جویی قابل توجه در مصرف سوخت وانرژی است.

به گفته وی دومین اثر اجرای این طرح، تأمین امنیت جانی مسافران و رانندگان و همین‌طور کالاهایی که در داخل این خودروها جابه جا می شود است؛ اسقاط نشدن خودرو های فرسوده باعث آلودگی بیشتر هوا و مصرف بیش از اندازه سوخت می‌شود و این موضوع هزینه های بسیاری را برای کشور و نظام اداره اقتصادی در بر دارد.