خودرو فرسوده خیابان

گزارش جمع آوری خودروهای فرسوده از معابر

شش هزار خودروی فرسوده از سطح معابر شهر تهران جمع آوری شده است

معاون خدمات شهری شهرداری تهران گفت: از سال ۹۱ تاکنون، بیش از شش هزار خودروی فرسوده از سطح معابر شهر تهران جمع آوری شده است.

عبداللهی در مصاحبه با خبرنگار واحد مرکزی خبر افزود: در زمینه جمع آوری خودروهای اسقاطی و فرسوده قانون دقیق و مشخصی نداریم.
وی گفت: خودرو های اسقاطی در بند ۲ ماده ۵۵ قانون شهرداری آمده است شهرداری می تواند وسایل و تجهیزاتی که در معابر آلودگی بصری و سد معبر ایجاد می کند، جمع آوری کند.

عبداللهی افزود: در صورت شناسایی خودروی فرسوده معیوب در ابتدا به مالک برای جمع آوری اخطار کتبی داده می شود و اگر مالک شناسایی نشود تا سه بار روی خودرو فرسوده تذکر کتبی نصب می شود.

وی گفت: در صورتی که مالک خودروی اسقاطی معیوب را جمع آوری نکند از طریق مراجع قضایی برای جابجایی و انتقال به پارکینگ اقدام می شود.
معاون خدمات شهری شهرداری تهران اضافه کرد: متأسفانه دیده می شود برخی از افراد خودروهای فرسوده را با قیمت فرسوده خریداری و خودرو را در محلی رها می کنند تا بتوانند از سهمیه بنزین آن استفاده کنند که باید در این زمینه چاره اندیشی کرد.
عبداللهی گفت: معمولاً شهرداری تهران در طول سال در طرح های ویژه ای برای جمع آوری این خودروهای اسقاطی اقدام می کند اما شهروندان می توانند در صورت مشاهده از طریق شماره ۶۶۰۰۴۰۰۰ (۱۰ خط) موضوع را اطلاع دهند تا برای جمع آوری خودرو های فرسوده اقدام شود.
وی افزود: در برخی از مناطق، متأسفانه به علت نبودن پارکینگ، خودروهای فرسوده در محلی دپو می شود که باید برای این موضوع نیز چاره اندیشی کرد.

همچنین متاسفانه دیده شده است دفاتر ثبت نام غیر مجاز خودرو های فرسوده در استان تهران راه اندازی شده اند که متاسفانه با پیشنهاد کارت های پول ۵۰ هزار تومانی و یا حمل رایگان و امتیاز های دیگر مردم را فریب می دهند و به سمت خود می کشانند.از هم وطنان عزیز خواهشمندیم با ثبت نام اینترنتی خودرو فرسوده خود مسیری مطمئن را انتخاب نمایند و یا به مراکز اسقاط مجاز مراجعه نمایند که جهت کسب اطلاعات بیشتر متقاضیان گرامی می توانند با شماره های ۶۶۰۰۴۰۰۰ -۰۲۱ الی ۱۰ تماس حاصل نمایند.

در رابطه با طرح خودرو های فرسوده مینی بوس و یا طرح خودرو های فرسوده اتوبوس و کامیون نیز ثبت نام اینترنتی در حال انجام می باشد.

کلیه متقاضیان که تاکسی فرسوده دارند نیز می توانند با مراجعه به تاکسیرانی های کل کشور نسبت به اسقاط خودرو فرسوده خود اقدام نمایند.