اسقاط مینی بوس فرسوده

نوسازی و اسقاط مینی بوس فرسوده

شمارش معکوس خروج مینی بوسهای فرسوده

معاون وزیر راه و شهرسازی بابیان اینکه امسال ۲ هزار دستگاه اتوبوس و مینی بوس نوسازی می شود، گفت: ترانزیت کالا در سال گذشته ۷ درصد رشد داشته است.
به گزارش اکوفارس، شهریار افندی‌زاده در گفتگو با مهر با اشاره به اینکه عمر متوسط ناوگان باری در کشور حدود ۱۵ سال است، اظهار داشت: کاهش عمر متوسط ناوگان باری نیازمند اجرای همزمان محدودیت تردد برای کامیون‌هایی با عمر بالا و همچنین تخصیص تسهیلات به دارندگان این کامیون ها است.
معاون وزیر راه و شهرسازی افزود : از سال گذشته با ستاد مدیریت و حمل‌‌ونقل سوخت کشور هماهنگی هایی انجام شده و امیدواریم امسال طرح‌های تهیه شده به اجرا برسد.
وی بابیان اینکه در سال گذشته ۳ هزار دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس نوسازی شد، بیان کرد: امسال ۲ هزار دستگاه دیگر نوسازی می‌شود ضمن آنکه عمر متوسط ناوگان مسافربری کشور در۱۸ هزار دستگاه اتوبوس برون‌شهری به زیر ۱۰ سال رسیده است.
رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای به مشارکت بخش خصوصی در پروژه‌های حمل‌ونقلی اشاره کرد و گفت: مشارکت بیشتر نیازمند راهکارهای مناسب در ارائه خدمات و تسهیلات به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی است.
افندی زاده به رشد ۷ درصدی ترانزیت کالا در سال گذشته اشاره کرد و افزود: تعداد کشورهایی که از ایران کالاهایشان را جابه‌جا کرده‌اند، ۱۰۶ کشور است و ۶۴ کشور مقصد کالاهای ترانزیتی بوده‌‌اند که عمده‌ترین آن‌ها امارات متحده عربی، افغانستان، عراق، ترکمنستان و آذربایجان است.