طرح آسمان خودرو فرسوده

طرح آسمان من و ایرادات موجود

همایش مراکز اسقاط با حضور مدیر عامل مهاب،روز یکشنبه مورخ ۴ اسفندماه برگزار شد

در این همایش که ویژه مسئولین پذیرش جهت آشنائی بیشتر با فرایند ثبت نام طرح آسمان من برگزار شده بود به بررسی مسائل و مشکلات مربوط به طرح آسمان من پرداخته شد.مهندس سعادت،مسئول هماهنگی مراکز اسقاط نیز به سعه صدر به سوالات مدیران و مسئولین پذیرش پاسخ دادند.

برخی از ایرادات مربوط به طرح آسمان من که از طرف مراکز اسقاط مورد انتقاد قرار گرفت شامل موارد زیر بود:

۱- مردم منتظر وام ۲۰ میلیونی هستند.چرا در اعلام تلوزیونی مردم را به شبهه انداختید!؟

پاسخ از مدیرعامل مهاب:وام ۲۰ میلیونی فقط ویژه تاکسی ها بود.در طرح آسمان من بیشتر کمکهای بلاعوض دولتی مد نظر می باشد.

۲-مردم منتظرند که خودروهایشان را از درب منزل انتقال دهیم.در صورتی که بخشنامه ای برای ما صادر نشده است؟!

پاسخ از مدیرعامل مهاب:انتقال خودرو برای حوزه های نزدیک کلانشهر ها می باشد نه کل ایران.مردم موظفند خودروی فرسوده خود را به مراکز اسقاط تحویل نمایند.

۳-اکثر افرادی که در طرح آسمان من شرکت کرده اند اصلا خودروی فرسوده ندارند و پیامک را فقط جهت قرعه کشی رانا یا اطلاع از طرح به شماره مربوط ارسال کرده اند.

پاسخ از مینائی مجری طرح:خوب مسلما به کسانی که خودروی فرسوده ندارند کمک بلاعوضی هم تعلق نمیگیرد.قرعه کشی رانا هم فقط ویژه مالکان خودروهای فرسوده می باشد.

۴-مشکل اصلی مردم جایگزینی خودروهای فرسوده است راهکار چیست؟

پاسخ:اختلاف قیمت بیش از اندازه خودروهای فرسوده و محصولات ایران خودرو موجب عدم موفقیت چشمگیر همانند سال ۸۶ شده است.ضمن اینکه تورم موجود بانکها را از پرداخت تسهیلات با نرخ پائین معذور میدارد.در سال ۸۶ سود تسهیلات ۱۲ درصد بود که ۵ درصد آن را ستاد حمل و نقل پرداخت میکرد.و همین موضوع اشتیاق زیاد مردم را برای خروج خودروهای فرسوده از سیستم حمل و نقل در بر داشت.اما با مشکلات موجود مردم هم تحت فشار قرار گرفته و مجبورند تسهیلات را با نرخ روز دریافت نمایند.

هر خودروئی که خریداری میشود یک نرخ بازدهی دارد و در همه کشورها این صادق است.پس از آن نیز باید نسبت به تحویل آن به مراکز مربوط به اسقاط تحویل نمایند.دولت تمام تلاش خود را با توجه به مشکلات موجود در راستای حفظ هوای پاک انجام میدهد.الباقی کمکها دست مردم را می بوسد که با همکاری و همدلی نسبت به بیرون کردن هرآنچه که باعث آلودگی هوا و شهرمان هست اقدام نمایند.فعلا بستر تشویقی اسقاط خودروهای فرسوده فراهم شده است که در صورت عدم تحویل خودروهای فرسوده طرحهای تنبیهی حتما قابلیت اجرا دارد.ضمن اینکه امکان ثبت نام اینترنتی نیز برای همه مردم مقدور می باشند .حتی آنهائی که دسترسی به سیستم کامپیوتری یا مراکز اسقاط ندارند از طریق رجوع به کافی نتها میتوانند ثبت نام خود را نهائی کنند.

ثبت نام