نوسازی خودرو فرسوده

نوسازی ۲۵۰۰ خودروی فرسوده

مدیرکل دفتر حمل و نقل کالا و مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت : طرح نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده ای ، سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای در هر دو بخش کالا و مسافر از سال گذشته آغاز شد اما امسال با افزایش میزان تسهیلات تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان و یا ۸۰ درصد قیمت خودرو این اقدام در حال ادامه است.

هم اکنون متقاضیان نوسازی از مراکز استان ها در حال معرفی هستند که پس از طی نمودن مراحل به بانکهای عامل معرفی می شوند.

وی تصریح کرد : میزان تسهیلات نوسازی خودروهای حمل و نقل جاده ای مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان با بهره ۱۵ درصد و بازپرداخت ۷ ساله است که در ازای یک دستگاه خودروهای فوسوده بالای ۲۵ سال پرداخت می شود.

وی گفت : متقاضیان می توانند به ادارات کل استان ها مراجعه ونسبت به تکمیل پرونده اقدام نمایند و نهایتا برای اخذ پیش فاکتور به کارخانجات طرف قرار داد سازمان مثل ایران خودرو دیزل ، سایپا دیزل ، ارس خودرو و آذهایتکس معرفی می شوند.

وی با اشاره به روند مثبت طرح نوسازی خودروهای حمل و نقل جاده ای و عدم کمبود در تامین خودرو جهت نوسازی در این بخش ، اظهار داشت : خوشبختانه تلاش در اجرای طرح نوسازی خودروهای حمل و نقل جاده ای به خوبی در حال جریان است و تاکنون مشکلی به این لحاظ ایجاد نشده است.

مدیرکل دفتر حمل و نقل کالا و مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای برنامه این سازمان را برای سال جاری نوسازی ۲هزار و ۵۰۰ دستگاه عنوان کرد و افزود : برای سال آینده نیز سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای برنامه هایی را برای نوسازی حمل و نقل جاده ای پیش رو دارد.

باقرجوان تاکید کرد : تاکنون ۴۵۰ نفر متقاضی جهت نوسازی خودروهایشان به مراکز استان ها مراجعه کردند که در حال حاضر پرونده های این افراد در حال تکمیل و برخی نیز به بانک عامل جهت دریافت تسهیلات معرفی شده اند.

واحد مشاوره مرکز: ۶۶۰۰۴۰۰۰ -۰۲۱ (ده خط)