تاکسی مدرن جایگزین فرسوده

ورود تاکسی‌های مدرن و اسقاط خودرو فرسوده

حمایت شهرداری از ورود تاکسی‌های مدرن و نوسازی تاکسی های فرسوده

به گزارش پایگاه خبری خودروهای فرسوده به نقل از ایسنا

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از حمایت شهرداری تهران از ورود تاکسی‌های مدرن به پایتخت خبر داد.

به گزارش ایسنا، مازیار حسینی ظهر امروز در مراسم رونمایی از ۲۰۰ دستگاه هیوندا اکسنت به چرخه حمل و نقل عمومی با بیان اینکه شرکت آتیه تاکسی وابسته به یک مجموعه اقتصادی است که این نشان از فعالیت قابل اطمینان دارد، گفت: سازمان تاکسیرانی طی سال‌های گذشته کارهای ارزشمندی انجام داده اما مسیر طولانی و بلندی را پیش رو دارد.

وی با بیان اینکه از زمان مدیریتم، موضوع تاکسیرانی را به عنوان اولویت‌های کاری خود قرار داده‌ام گفت: تاکسیرانی به دو مقوله بهبود آلودگی هوا و کاهش ترافیک می‌تواند کمک شایانی انجام دهد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه با افتتاح بزرگراه حکیم به اهداف طرح جامع ترافیک و حمل و نقل دست یافتیم، گفت: از ۳۰۴ کیلومتر به ۵۵۵ کیلومتر بزرگراه دست خواهیم یافت و با تکمیل حکیم به طرح جامع ترافیک و حمل و نقل دست می‌یابیم و در حوزه جابه‌جایی می‌توانیم اثرات مطلوب‌تری بگذاریم.

حسینی با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های ما اصلاح نحوه رانندگی است، افزود: در همین راستا رانندگان تاکسی نقش مهمی دارند و می‌توانند به عنوان یک معلم رانندگی نحوه تردد صحیح را به رانندگان آموزش دهند که این مقوله فرهنگ‌سازی به طور جد در دستور کار قرار دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، آلودگی هوا را یکی از دغدغه‌های مهم همه مسوولان نظام دانست و گفت: یک پیکان فرسوده کاربراتوری به اندازه چندین خودرو آلودگی تولید می‌کند اما حالا با ورود دستگاه‌های مدرن که استاندارد یورو ۵ دارند، دو اتفاق فرخنده رخ می‌دهد که یکی از آنها اوراق خودروهای فرسوده به ازای ورود هر دستگاه خودروی مدرن است و اتفاق مبارک دوم کاهش آلودگی هوا در پی خروج خودروهای فرسوده و ورود خودروهای دارای استاندارد یورو ۵ است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران رانندگان تاکسی را یکی از خدوم‌ترین اقشار جامعه دانست که به آنها توجه چندانی نمی‌شود و ادامه داد: اعصاب فولادین برای رانندگی لازم است چراکه مردم از خودرویی که فرسوده است و توان راه رفتن ندارد توقع روشن کردن کولر را دارند و حالا تنها با نوسازی خودروی فرسوده می‌توانیم توقعات از آن را کاهش دهیم.

حسینی با بیان اینکه شرکت آتیه تاکسی متعلق به هولدینگی وابسته به بانک ملت است که اعلام کرده توان ورود چندین هزار خودروی دیگر را دارد، اظهارکرد:ما باید این امکانات را در اختیار شرکت‌های خصوصی قرار دهیم تا آنها به ما کمک کنند تا مشکل تاکسی فرسوده را به صورت بنیادی حل کنیم. چراکه یک مجموعه توانمند با ارائه نگاه اقتصادی وارد این مقوله شده و علاوه بر جذب رانندگان به صورت شرکت مالکیتی اقدام به اسقاط خودروهای فرسوده می‌کنند.

وی با بیان اینکه حمایت از شرکت‌های پربازده که استعدادهای زیادی برای ورود خودروهای مدرن و خروج تاکسی‌های فرسوده دارند جزو استراتژی‌های معاونت حمل و نقل است، گفت: به راحتی می‌توان درک کرد با ورود خودروهای جدید، سبک و سلیقه نیز تغییر کرده و مردم مایل هستند پول بیشتری بدهند اما از خدمات بهتری استفاده کنند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه تاکسی یکی از نشانه‌های رفاه اجتماعی است، گفت: نحوه سرویس‌دهی تاکسی‌ها در ذهن میهمانان خارجی و سایر شهرها، برداشت عمومی از آن کشور یا شهر در ذهن افراد را تداعی می‌کند، به گونه‌ای که در کشور ژاپن تعدادی از رانندگان تاکسی که در طول ۲۰ سال گذشته حتی یک مورد نیز تخلف نداشتند از لحاظ رتبه و امتیاز هم رده پلیس هستند و  این در حالی است که برای رانندگان بسیار سخت است که طی ۲۰ سال حتی یک تخلف نیز نداشته باشند و این نشان می‌دهد که اقدامات ارزشمندی را در حوزه تاکسیرانی کشورشان انجام داده‌اند.

حسینی با بیان اینکه امیدواریم با ورود شرکت‌های خصوصی با قدرت شاهد حل مشکلات معیشتی راننده‌های تاکسی، حل مشکل ارائه خدمات بی‌کیفیت و تغییر چهره شهر از خودروهای فرسوده باشیم، گفت: حمایت جدی از این شرکت‌ها در دستور کار قرار دارد.