تصادف خودرو فرسوده

کاهش تصادفات با کاهش تردد خودروهای فرسوده

تردد خودروهای فرسوده یکی از عامل های اصلی تصادفات

خبر ۱۵ فروردین

آمارهابی موجود در تصادفات سال گذشته حکایت از آن میکرد که ۲۰ درصد از تصادفات منجر به فوت مربوط به خودروهای فرسوده بوده است.خوشبختانه امسال،با کاهش تردد خودروهای فرسوده از ناوگان حمل و نقل شاهد کاهش چشمگیر تصادفات بودیم.

مالکان خودروهایی که ۵ سال از ساخت و فعالیت آنها می گذرد باید نسبت به انجام تست های فنی و تخصصی اقدام کرده و به مراکز معاینه فنی مجاز مراجعه نمایند تا صلاحیت تردد در معابر را کسب کنند .در گذشته سن فرسودگی خودروهای اسقاطی تا سال ۷۴ تعیین شده بود در حالیکه هم اکنون با توجه به مشکلات موجود در خودروها سن فرسودگی تا مدل سال ۸۲ تعیین می شود که رانندگان محترم باید نسبت به نوسازی خودروهای فرسوده خود اقدام کنند .

رئیس فرهنگ و ترافیک راهنمایی و رانندگی استان همدان همچنین به تعداد خودروهای فرسوده ضبط شده در سال ۱۳۹۲ اشاره کرد و افزود : حدود ۳ هزار و صد دستگاه از خودروهای فرسوده و از رده خارج شده همدان توسط مراکز اسقاط به منظور نوسازی ضبط شده است که این رقم در مقایسه با سال گذشته ۴۵ درصد کاهش را نشان می دهد .

وی در پایان با ابراز خرسندی اظهار داشت : از زمانی که طرح خارج کردن خودروهای فرسوده آغاز شده است همواره شاهد تأثیرات مثبت به سزایی در چهره شهر هستیم .

امیدواریم سال جدید که با نام فرهنگ اقتصادی با عزم ملی و مدیریت جهادی نام گذاری شده است سال تحول در ناوگان حمل و نقل نیز باشد و این میسر نخواهد شد جز با خواست و همکاری مردم عزیزمان***

ثبت نام خودروهای فرسوده