اخبار خودرو فرسوده

آخرینخبرهای خودرو فرسوده

آخرین گزارشات و خبرهای مربوط به اسقاط و نوسازی خودرو فرسوده

مالکان محترم خودروهای فرسوده:با توجه به کلاهبرداری های اینترنتی ماههای اخیر،خواهشمند است از وارد کردن اطلاعات شخصی خود در سایتهای مشابه جدا خودداری نمائید.عواقب این سوء استفاده مشمول مالک خودروی فرسوده خواهد شد.سایت خودرو فرسوده به آدرس    www.nosazi.org تنها مرجع رسمی و خبرگزاری خودروهای فرسوده کشور می باشد که تحت خبرگزاری کیمیا نیوز با مجوز از وزارت ارشاد آخرین اخبار خودروهای فرسوده را در اختیار مالکان و فعالان خودروهای فرسوده قرار می دهد.

با عضویت در کانال   khodrofarsoodeh@  آخرین اخبار خودروهای فرسوده و مزایدات خودروهای سبک و سنگین را هر روز در گوشی همراه خود داشته باشید.

انتظار روز افزون مردم از تسهیلات و کمکهای بلاعوض دولتی تا آنجائی رفت که مردم نگاه ارزشی به خودروهای فرسوده را از امتیازات آن تلقی کردند.به طور کلی در شرایط کنونی و وضعیت خودروسازان و نرخ تورم هیچ کدام از ارگانها نسبت به طرح جایگزین برنامه ای قطعی و مصوب ندارند به غیر از تاکسی ها.

طرح های جایگزین موجود خودروهای فرسوده بعضا توسط شرکتهای خصوصی اجرائی میشود.هرچند امکان دارد خودروهای جایگزین با قیمتی بالاتر به دست متقاضی برسد اما خدمات ضمنی خودروهای جایگزین  دخول نرخ تورم این بالا و پائین قیمت را تراز میکند.باید نرخ تورم را از سود کم کنیم تا متوجه شویم شرایط پرداخت تسهیلات خصوصی چندان هم بد نیست…

آخرین بخشنامه ابلاغی خودروهای فرسوده در سال۹۵

قائم مقام ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور افزود: در جدولی که دولت ابلاغ کرده است برای وانت های بالای یک تن معادل دو گواهی اسقاط، برای کامیونت های بین ۲ تا ۶ تن معادل سه گواهی اسقاط، برای کامیون‌های سبک ۶ تا ۱۰ تن معادل پنج گواهی اسقاط، برای کامیون‌های متوسط ۱۰ تا ۲۶ تن معادل ۱۰ گواهی اسقاط، برای کامیون های سنگین بالای ۲۶ تن معادل ۱۲ گواهی اسقاط و برای کامیون های کشنده نیز معادل ۱۴ گواهی اسقاط پیش بینی کرده است.با توجه به شرایط فوق قیمت کامیونهای فرسوده تقریبا منطبق با جدول زیر می باشد.

قائم مقام ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور افزود: در جدولی که دولت ابلاغ کرده است برای وانت های بالای یک تن معادل دو گواهی اسقاط، برای کامیونت های بین ۲ تا ۶ تن معادل سه گواهی اسقاط، برای کامیون‌های سبک ۶ تا ۱۰ تن معادل پنج گواهی اسقاط، برای کامیون‌های متوسط ۱۰ تا ۲۶ تن معادل ۱۰ گواهی اسقاط، برای کامیون های سنگین بالای ۲۶ تن معادل ۱۲ گواهی اسقاط و برای کامیون های کشنده نیز معادل ۱۴ گواهی اسقاط پیش بینی کرده است.

طرح «آسمان من» مشمول خودروهای سواری شخصی از مدل ۴۹ تا ۸۳ و معادل میلادی آن و شامل وانت بارهای فرسوده مدل قبل از سال ۸۲ ومعادل میلادی آن می شود. ضمن آن که روش های قبلی ثبت نام نیز همچنان دایر است .مالکان خودروهای فرسوده نیز می توانند از طریق همین سایت نسبت به ثبت نام خودروی فرسوده ۹۵ اقدام نمایند.

شرایط ثبت نام سال ۹۵ :
*دارای پلاک منطقه ای ایران و در صورت پلاک قدیمی دارای پلاک مجازی باشد.
* سند قطعی بنام مالک خودروی فرسوده و یا دارای وکالت بلاعزل باشد.
* خودروی فرسوده وانت شخصی و عمومی با مدل۱۳۸۴ شمسی و پایین تر و معادل میلادی آن شامل طرح می باشد.
توجه :
لازم است در هنگام ثبت شماره حساب دقت لازم صورت گیرد.

فرایند اجرای طرح:
•        ثبت نام  خودرو در سال ۹۴ در سامانه نرم افزاری معاونت نوسازی صورت می پذیرد.
•        تخصیص ثبت نام در سایت مراکز اسقاط  توسط معاونت نوسازی.
•        پس از فراخوان مالک موظف است خودروی فرسوده خود را تحویل مرکز اسقاط دهد
•        پس از تایید اطلاعات  در سامانه نرم افزاری معاونت نوسازی  اجازه ادامه روند اسقاط ( پذیرش ) بصورت سیستمی فعال می گردد.
•        ادامه روند اسقاط همانندسایر طرحها می باشد.
توجه :
رعایت دستورالعمل های ابلاغی معاونت نوسازی در اجرای طرح الزامی می باشد.
ثبت مشخصات مالک و خودرو :
در هنگام ثبت اطلاعات لازم است آیتم مشخصات مالک به خصوص کد ملی و نام و نام خوانوادگی ،شماره تماس و همچنین مشخصات خودرو شامل شماره پلاک به صورت دقیق و صحیح درج گردد.
قابل ذکر است اطلاعاتی که به صورت نامشخص و غلط در سامانه نرم افزاری معاونت نوسازی درج گردد ترتیب اثر داده نخواهد شد.

 

با توجه به محدود بودن تعداد ثبت نام در طرح جدید نوسازی خودرو های فرسوده (افزایش کمک های بلاعوض)اولویت با افرادی می باشد که نسبت به ثبت نام اینترنتی و تشکیل پرونده اقدام نمایند و کد رهگیری دریافت نمایند.

ثبت نام خودرو فرسوده

قبل از هر اقدامی مطالب زیر را با دقت مطالعه نمائید:به دنبال اعتراضات مالکان خودروهای فرسوده و تقاضای آنها در خصوص قیمت دقیق خودروهای فرسوده برآن شدیم تا علت این اختلافات برای مردم محرز گردد.سوال:چرا گاهی قیمت دلالان خودروهای فرسوده از مراکز رسمی اسقاط بالاتر است؟با توجه به اینکه مالک فقط وکالت اسقاط به دلال می دهد، هر جرم و خلافی بعد از فروش هم شامل حال مالک می شود.دلالان ، از سند شما سندی دیگر می سازند و لاشه ای شبیه سازی می کنند و دردسرهای مالک پس از فروش شروع می شود..
دلالان خودروهای فرسوده پس از خرید خودروی شما پروژه سندسازی خود را آغاز میکنند…
در پی شکایات مختلف مالکان فرسوده پرونده چند هزار خودرویی که به اشکال مختلف سند آنها دو قلو شده بود برای مراکز آشکار گردید…
در سالهای ۸۵ تا ۸۹ آمار بالای این نوع اسقاط هر روز پای مالکان خودروهای فرسوده و مدیران بی تقصیر مراکز اسقاط را به مراجع قضائی باز کرد.این پروژه در سالهای بعد(سال ۹۴ و ۹۵) با لاشه سازی برای اسناد رونق گرفت.دلالان خودروهای فرسوده با لاشه سازی برای اسنادی که لاشه خودروی آنها مفقود گردیده شروع به ادامه راه نوعی کلاهبرداری می کنند….

یکی دیگر از دلایل قیمت بالای خرید دلالان  تعویض قطعات اصلی و حتی موتور خودروی فرسوده شماست که در نهایت جرائم آن شامل حال مالک نگون بخت خواهد شد.برخی از مالکان به طمع مبلغ بسیار ناچیز وارد مسیری می شوند که متاسفانه سازمانهای مختلف قضائی،راهور و مراکز اسقاط درگیر آن خواهند شد.دلال پس از خرید مثلا یک کامیون موتور کامیون را به قیمت بالا می فروشد.بعد یک موتور که صرفا ظاهر یک موتور را دارد ،دستکوب کرده و در جای موتور اصلی قرار میدهتد.قطعات و لوازم را به طور کل جابه جا کرده و در حقیقت شبیه سازی می کنند تازه این بهترین اتفاقی است که امکان دارد بیافتد.

با توجه به اینکه مالک فقط وکالت اسقاط به دلال می دهد پس هر جرم و خلافی بعد از فروش هم شامل حال مالک می شود.دلالان به راحتی از سند شما سندی دیگر می سازند و لاشه ای شبیه سازی می کنند و دردسرهای مالک پس از فروش شروع می شود.جالب اینجا می باشد که سالهای بعد خلاف دلال مشخص می شود و مالک دیگر قادر به پیدا کردن خریدار نمی باشد.

از مالکان خودروهای فرسوده خواهشمندیم خودروهای فرسوده خود را صرفا به مراکز اسقاط مجاز تحویل داده و از فروش آنها به دلالان یا مراکز غیر معتبر جدا خود داری نمایند.