تسهیلات نوسازی خودرو فرسوده

تسهیلات نوسازی خودروهای فرسوده سنگین و برون شهری

آغاز ارائه تسهیلات نوسازی سازمان راهداری به خودروهای فرسوده سنگین و برون شهری

به گزارش خبر خودرو، معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از آغاز ارائه تسهیلات نوسازی به خودروهای فرسوده سنگین و برون شهری خبر داد و گفت : پس از افزایش نرخ ارز در سال گذشته ، با بررسی های سازمان راهداری و حمل و نقل میزان تسهیلات نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده ای در سال جاری با ۱۰۰ درصد افزایش به ۱۰۰ میلیون تومان رسید

شهریار افندی زاده در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو افزود :این تسهیلات توسط بانک مسکن با باز پرداخت ۷ ساله و سود ۱۵ درصد ارائه می شود که هم اکنون ارائه تسهیلات به  بخش کامیون و قرار داد با ۴ کارخانه تولید داخل آغاز شده است.
وی تصریح کرد : کلیه کسانی که دارای خودروی فرسوده در این بخش هستند می توانند به ادارات حمل و نقل و پایانه های استان های مربوطه مراجعه و با تکمیل فرم ثبت نام نسبت به دریافت تسهیلات اقدام کنند.
وی اظهار داشت : همچنین سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای به منظور  نوسازی ناوگان مینی بوس رانی و سواری های برون شهری در تفاهم بانک مهر به ترتیب تسهیلاتی را مبلغ ۴۰ و ۱۰ میلیون تومان با سود ۴ درصد و باز پرداخت ۵ ساله به این دو بخش اختصاص داده است.
وی تاکید کرد : در حال حاضرارائه تسهیلات به دارندگان کامیون های فرسوده شروع شده اما برای ناوگان اتوبوسرانی نیز با شرایط ارائه تهسیلات به کامیون های فرسوده در آستانه انعقاد قرارداد با شرکت های خودروساز است و ارائه تسهیلات به حوزه مینی بوس فرسوده و سواری های فرسوده نیز آغاز شده است.
رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای افزود :این تسهیلات با وجوه اداره شده سازمان راهداری و همکاری که در آینده ستاد مدیریت و حمل و نقل سوخت خواهد داشت، اختصاص یافته است.
افندی زاده خاطر نشان کرد : سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای بر اساس ماده ۱۶۳ قانون برنامه پنجم و کمک به نوسازی ناوگان در این بخش از وجوه اداره شده خود و تفاهم با بانک مسکن و مهر ، تسهیلاتی را به این بخش ها اختصاص داده است و ارتباطی با تسهیلات ستاد مدیریت و حمل و نقل سوخت ندارد.
وی گفت : ستاد مدیریت حمل و نقل سوخت تنها در این زمینه می تواند  با اعلام ارزش اقساط خودروها و پرداخت به صاحبان آنها در این راستا کمک نماید اما نکته مهم در این زمینه محدودیت در دریافت وام تسهیلات است به طوری که افرادی که تسهیلات سازمان راهداری دریافت می کند نمی تواند در صورت تسهیلات توسط ستاد مدیریت و حمل و نقل از این تسهیلات استفاده کنند.

شماره واحد مشاوره: ۶۶۰۰۴۰۰۰ (۱۰ خط)