تاکسی یورو 5 و خودرو فرسوده

ورود تاکسی یورو ۵ به تهران و خروج تاکسی های فرسوده

ورود ۲۰۰ تاکسی یورو ۵ به تهران و خروج ۳۰۰۰ تاکسی فرسوده

به گزارش پایگاه خبری خودروهای فرسوده به نقل از ایسنا

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران از ورود ۲۰۰ دستگاه خودرو هیوندااکسنت که دارای استاندارد یورو ۵ هستند به ناوگان حمل و نقل عمومی خبر داد.

به گزارش ایسنا ، میثم مظفر صبح امروز در آئین رونمایی از ناوگان شرکت آتیه تاکسی با بیان اینکه ارتقای کیفیت تاکسی‌ها در دستور کار قرار دارد، گفت: اگر نتوانیم در حوزه ارتقای کیفیت تاکسی گام بزرگی برداریم، قطعا سایر اقدامات چشمگیر نخواهند بود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۷ هزار تاکسی فرسوده در شهر تهران وجود دارد که از این میان ۶۳۰۰ دستگاه متعلق به خودرو پیکان است گفت: محاسبات نشان می‌دهد که هر خودروی پیکان روزانه ۱۰ کیلوگرم و سالانه ۳۶۰۰ کیلوگرم ذرات آلاینده تولید می‌کند که می‌توان گفت به ازای فعالیت هر تاکسی پیکان سالانه ۲۳ تن آلایندگی تولید می‌شود.

مظفر با بیان اینکه عزم جدی برای حذف ۶۳۰۰ پیکان فرسوده داریم، گفت: هر خودروی مدرنی که وارد می شود الزاما یک پیکان اسقاط می‌شود و این اقدام اثر مثبتی نیز در کاهش مصرف سوخت داشته است. چرا که در حال حاضر ۸۰۰ دستگاه خودروی مدرن با مدل شرکت – مالکیتی در سیستم حمل و نقل عمومی قرار دارد که اگر این تعداد خودروهای مدرن را به ۲۰۰۰ دستگاه برسانیم ۲۰۰۰ پیکان از رده خارج می‌شود و ۱۲۰ میلیارد ریال نیز صرفه جویی در سوخت انجام می‌شود که این مهم در دستورکار قرار دارد.

مظفر با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۱۵۱ دستگاه تاکسی نوسازی و ۳۱۳۴ خودروی فرسوده اسقاط شده‌اند گفت: ۲۰۰۰ دستگاه جدید تا چند هفته آینده تحویل تاکسیران‌ها می‌شوند.

وی با بیان اینکه بررسی‌ها نشان داده آلایندگی ۶۶ دستگاه پیکان معادل یک تاکسی دارای استاندارد یورو ۵ است گفت: شرکت آتیه تاکسی شرکت سهامی خاص است که زیر نظر بانک ملت فعالیت می‌کند که بنا به تفاهم نامه ۳۰۰۰ دستگاه خودرو جدید نیز به سرعت وارد چرخ خواهد کرد.