رئیس کارگروه خودرویی اتحادیه صنایع اسقاط و بازیافت کشور با انتقاد از جریان اسقاط خودروهای فرسوده در کشور اظهار داشت : متاسفانه مشکلات و موانع فعالیت مراکز اسقاط هر روز شرایط در این صنعت را سخت تر و نگران کننده تر می کند.

به گزارش پدال نیوز، محمد حسین گودرزی در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو اظهار داشت : البته این شرایط با اقدام اخیر دولت در لغو مصوبه الزام خودروسازان به اسقاط بر جریان فعالیت مراکز اسقاط تاثیر منفی تری گذاشته است.

با اشاره به تاثیر این جریان بر کاهش جریان اسقاط خودروها در کشور، اظهار داشت : در حال حاضر ۲۰۰ مرکز اسقاط در کشور وجود دارد که به طور مستقیم و غیر مستقیم در هر مرکز ۱۲۰ نفر مشغول فعالیت هستند که قطعا با ادامه این جریان شاهد بیکار گسترده ای در این صنعت خواهیم بود.

وی گفت : به جهت اشتغالی که به طور مستقیم و غیر مستقیم در مراکز اسقاط وجود دارد در صورتی که دولت توجهی به این شرایط نکنند ، وضعیت نگران کننده ای در مراکز اسقاط ایجاد خواهد شد.

ایشان افزود : ۹۰ درصد مراکز اسقاط در کشور ، توسط بخش خصوصی و با سرمایه شخصی آنها ایجاد شده است و با این کار تمام آنها از کار تعطیل شده و اقتصاد کشور با این شیوه ضربه خواهد خورد.

ایشان خاطر نشان کرد : انتظار می رود دولت به درد دل و مشکلات تشکل های صنفی توجه نموده و گوش شنوایی در این زمینه وجود داشته باشد.

رئیس کارگروه خودرویی اتحادیه صنایع اسقاط و بازیافت کشور به جریان فعالیت مراکز اسقاط با حداقل ظرفیت اشاره کرد و یاد آورشد : در حال حاضر اغلب مراکز اسقاط با ظرفیتی کمتر از ۲۰ درصد ظرفیت مشغول فعالیت هستند که تصمیمات اخیر نیز بر روند فعالیت مراکز آثار منفی بیشتری را خواهد گذاشت.

گودرزی همچنین بخش مهمی از مشکلات فعلی در این صنعت را ارائه مجوز تاسیس مراکز جدید اسقاط در کشور عنوان کرد و افزود : انتظار می رود با توجه به شرایط موجود فعالیت مراکز در ارائه مجوز ایجاد مراکز جدید دقت بیشتری صورت گرفته و با ظرفیت سنجی این اقدام صورت گیرد.

وی در ادامه با توجه به آمار اسقاط خودروها در کشور خاطر نشان کرد : بر اساس برنامه دولت در سال گذشته باید ۶۵ هزار دستگاه خودروی فرسوده در ناوگان حمل و نقل بار اسقاط می گردید که در این مدت به دلیل مشکلات موجود ، اقدام عملی چندانی در این زمینه صورت نگرفته است.