ثبت نام خودرو فرسوده

ثبت نام ۱۰ هزار متقاضی اسقاط خودروی فرسوده

ثبت نام ۱۰ هزار متقاضی اسقاط خودروی فرسوده ظرف ۳ روز

هزار متقاضی اسقاط خودورهای فرسوده که در طرح ثبت نام بدون جایگزین طی ایام نمایشگاه مدیریت پسماند و بازیافت ثبت نام کردند، از بالاترین رقم تسهیلات حمایتی دولت برخوردار خواهند شد.

به گزارش فارس، امیررضا رجبی، معاون نوسازی ناوگان ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور گفت: در ثبت نام ویژه که به مناسبت دومین نمایشگاه کنفرانس و نمایشگاه مدیریت پسماند، بازیافت و بیومس برگزار شد، ۱۰ هزار متقاضی برای از رده خارج کردن خودروی خود به روش نقدی ( بدون جایگزین) شرکت کردند که فرایند اسقاط خودروی فرسوده این متقاضیان از همان زمان به جریان افتاده است.

وی ادامه داد: این طرح شامل خودروهای مدل ۱۳۵۶ تا ۱۳۷۰ بوده و متقاضیانی که ثبت نام کردند هم اکنون در مرحله فراخوان به مراکز اسقاط سراسر کشور می باشند.

معاون نوسازی ناوگان ستاد سوخت درباره شرایط خودروهای فرسوده مشمولان این طرح گفت: خودروهای فرسوده باید دارای پلاک منطقه ای (ایران) یا دارای گواهی تسجیل راهور ناجا (دارای vin) باشد.

به گفته وی خودروهای سواری شخصی فرسوده مدل ۱۳۵۶ الی ۱۳۷۰ شمسی و معادل میلادی آن می توانند در این طرح ثبت نام کنند.

رجبی ادامه داد: سند قطعی باید به نام مالک خودروی فرسوده باشد و به منظور تسهیل شرایط ثبت نام متقاضیان سند وکالت بلاعزل از مالک نیز قابل پذیرش برای ثبت نام می باشد، همچنین شرط پذیرش خودرو در مرکز اسقاط در طرح نقدی، قابلیت تردد می باشد.

وی افزود: متقاضیان برای ثبت نام بایستی شماره حساب معتبر از بانک ملت داشته و در هنگام ثبت نام ارائه نمایند.

معاون نوسازی ناوگان ستاد سوخت درباره شیوه های ثبت نام نیز توضیح داد: دو راه برای ثبت نام وجود دارد؛ راه نخست مراجعه به مراکز اسقاط سراسر کشور و دفاتر مجاز مراکز اسقاط است که آدرس مراکز مجاز به تفکیک هر استان در سایت www.nosazi.com  قرار دارد.

رجبی ادامه داد: ثبت نام که از روز چهارشنبه مورخ ۲۴ مهر ماه سال جاری و همزمان با آغاز به کار نمایشگاه مدیریت پسماند و بازیافت آغاز شده است تا روز پنج شنبه مورخ دوم آذر ماه سال جاری ادامه خواهد داشت.

وی در مورد مزایای این طرح گفت: به تمامی متقاضیانی که در بازه زمانی اعلام شده اقدام به ثبت نام کنند در صورت اسقاط به موقع بدون در نظر گرفتن مدل حداکثر مبلغ ارزش گواهی (پانزده میلیون ریال) پرداخت خواهد شد. همچنین این مبلغ به آن دسته از متقاضیان پرداخت می شود که پس از ثبت نام و فراخوان توسط مرکز اسقاط حداکثر تا تاریخ ۳۰/۹/۹۱ خودروی خود را تحویل مرکز اسقاط کنند. چنانچه ظرف این مدت از تاریخ فراخوان اقدام به تحویل ننمایند. برابر مقرات جاری و بر مبنای مدل خودروی فرسوده، ارزش گواهی اسقاط پرداخت می‌شود.

رجبی تأکید کرد: ثبت نام در این طرح رایگان بوده و مراکز اسقاط حق دریافت هیچ گونه وجهی را ندارند و در صورت بروز هرگونه مشکل متقاضیان میتواند با تلفن های معاونت نوسازی ناوگان حمل و نقل به شماره۳-۸۸۵۴۹۴۲۰-۰۲۱تماس بگیرند.

طرح ویژه نقدی از رده خارج کردن خودروی فرسوده که از تاریخ ۲۴/۷/۹۱ همزمان با برگزاری دومین نمایشگاه کنفرانس و نمایشگاه مدیریت پسماند، بازیافت و بیومس آغاز شده است و تا دوم آذر ماه ۹۱ ادامه دارد.