طرح جایگزین خودرو فرسوده

طرح جاگزینی خودرو فرسوده کند پیش میرود

روند کند اجرای طرح جایگزینی خودروهای فرسوده

متأسفانه سیستم بانکی کند عمل می‌کند و روند رفت‌وآمد صاحبان خودروهای فرسوده  بین خودروسازان و بانک طولانی است.

محمد رویانیان از بانک‌ها خواست ضمن سرعت بخشی به فرایند تخصیص وام به مالکان خودروهای فرسوده نسبت به اجرایی کردن بخشنا‌مه‌های صادره در این خصوص اقدام کنند.

رئیس ستاد مدیریت حمل‌ونقل و مصرف سوخت   کشور با اشاره به اینکه تخصیص کمک بلاعوض از سوی ستاد فورا صورت می‌گیرد، گفت: آن دسته از مالکان خودروهای فرسوده که قصد جایگزینی خودروی خود را دارند انتظار نداشته باشند که سریع کارشان انجام شود.

رئیس ستاد مدیریت حمل‌ونقل و مصرف سوخت کشور با اشاره به خروج ۱۹۴ هزار دستگاه خودروی فرسوده از سال گذشته تا‌کنون گفت:‌ بیش از ۹۰ درصد این خودروها جایگزین شده و مالکان آنها وام دریافت کرده‌اند.

محمد رویانیان با اشاره به اینکه در سال ۸۸، حدود ۱۵۷ هزار دستگاه خودرو ی فرسوده اسقاط شده و پرونده آنها بسته شده است، افزود: در سال‌جاری نیز حدود ۳۷ هزار دستگاه خودروی فرسوده اسقاط شده است و ستاد مدیریت حمل‌ونقل و  مصرف سوخت کشور آمادگی دارد به هر میزان خودرویی که اسقاط شود کمک بلاعوض پرداخت کند.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته ۱۵۷ هزار دستگاه خودروی فرسوده اسقاط شد به ایسنا گفت: اواخر پارسال براساس مذاکرات صورت گرفته با شرکت ایران‌خودرو قرار شد ۱۶۰هزار خودروی فرسوده نیز توسط این شرکت در طرح سال ۸۸ جایگزین شود که بر این اساس با اجرای کامل این طرح حدود ۳۰۰ هزار خودروی فرسوده از رده خارج خواهد شد.