ساخت خانه با استفاده از خودروهاي فرسوده

ساخت خانه با استفاده از خودروهای فرسوده

شاید خانه “مک گی” ها شبیه به بسیاری از خانه های دیگری باشد که در سرتاسر جهان ساخته می شوند، با این همه کمی دقت نشان می دهد این خانه از ویژگی های منحصربه فردی برخوردار است.

بخش بالایی دیوارهای این خانه که توسط یک زوج به نام “مک گی”  طراحی شده ، از ۱۰۰ قطعه سالم از سقف خودروهای فرسوده ساخته شده است.

در راستای احداث خانه ای که در آن از فناوری های سبز و مواد بازیافت شده استفاده شده باشد، این زوج قطعاتی از سقف خودروهای فرسوده و خاکستری رنگ را جمع آوری کرده و مورد استفاده قرار دادند.

سپس این قطعات در قطعات آجر مانندی بریده شده و برای تکمیل بخش بالایی و خارجی خانه مورد استفاده قرار گرفتند، این تکه های فلزی ظاهری مانند سنگ را به دیوارهای این خانه بخشیده اند. بخشهای پایینی دیوارهای این خانه مسکونی نیز از پوست درخت صنوبری پوشانده شده که در واقع پسماند صنعت مبلمان در کارولینای شمالی بوده اند.

برق این خانه با کمک نور خورشید و سلولهای خورشیدی تامین می شود و در عین حال از سیستم پشتیبانی انرژی برخوردار است که تنها در هوای ابری و بارانی قابل دسترسی خواهد بود.

مواد به کار گرفته شده در ساخت این خانه از کمترین میزان مواد سمی برخوردار بوده و برای رنگ آمیزی در آن از رنگدانه های طبیعی زمینی و ترکیبات سویا استفاده شده است. همچنین مواد عایق کننده در این ساختمان از مواد سلولزی هستند.

تمامی مبلمان خانه از چوبهای سالم پسماند صنایع مختلف در منطقه ساخته شده اند و کف چوبی خانه نیز با استفاده از صمغی گیاهی صیقل داده شده است.