طرح نوسازی و اسقاط خودرو فرسوده

طرح اسقاط و نوسازی خودروهای فرسوده

طرح جدید حذف خودروهای فرسوده

رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور بخشی از طرح های این ستاد را برای خروج یک میلیون خودروی فرسوده دیگر به جا مانده از ناوگان حمل و نقل عمومی کشور تشریح کرد.به گزارش واحد مرکزی خبر، محمد رویانیان در حاشیه جشن ملی خروج یک میلیون خودروی فرسوده از ناوگان حمل و نقل کشور در مرکز همایش های بین المللی صداوسیما در جمع خبرنگاران افزود: یکی از برنامه ها این است که خودروسازان همزمان اسقاط خودروهای فرسوده را برعهده گیرند تا خودروی اسقاطی را بازیافت کنند.وی گفت: با این اقدام هم تولید تضمین و هم خودروهای اسقاطی به زودی جمع می شود.
رویانیان استفاده از سرمایه گذاری های بخش خصوصی را از دیگر طرح های این ستاد برای خارج کردن خودروهای فرسوده برشمرد و گفت: تلاش داریم برای خروج۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار خودرو از ناوگان حمل و نقل عمومی با بخش خصوصی قرارداد ببندیم و در ازای آن تسهیلاتی برای بخش خصوصی در نظر گرفته ایم.

بقیه خبر در ادامه مطلب…رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور تأکید کرد: با این اقدام هم بخش خصوصی از دولت تسهیلات خواهد گرفت و هم در ازای اسقاط خودرو سود به دست خواهد آورد.

وی در ادامه با اشاره به جلسه این ستاد با بانک ها در نهاد ریاست جمهوری گفت: در این جلسه قرار شد برای خروج یک میلیون خودروی فرسوده از ناوگان حمل و نقل کشور درباره میزان تسهیلات اعطایی به دارندگان خودروهای فرسوده میان بانک ها تقسیم کار شود.

رویانیان با بیان اینکه در مجموع حذف خودروهای فرسوده کند اما پیوسته بوده است افزود: در سه سال گذشته حدود۷۰۰ هزار ، دو سال قبل از آن۳۰۰ هزار و در مجموع یک میلیون خودرو اسقاط شده است که اوج آن پارسال با۲۶۰ هزار دستگاه بود.

این یک میلیون خودروی فرسوده در پنج سال گذشته در حدود۱۲۰ مرکز اسقاطی بازیافت شدند.

وی با بیان اینکه بیشتر دارندگان خودروهای قدیمی و فرسوده افراد آسیب پذیر جامعه هستند گفت: بر همین اساس دولت تصمیم گرفت به ازای خودروهای اسقاطی به صاحبان آنها وام بدهد تا بتوانند خودروی نو تهیه کنند .

رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور افزود : با این اقدام در پنج سال گذشته موفق شدیم به میزان چشم گیری در مصرف سوخت بیش از استاندارد این خودروها صرفه جویی کنیم.