نوسازی تاکسی فرسوده

طرح نوسازی تاکسی های فرسوده قزوین

اجرای طرح نوسازی تاکسی های فرسوده در استان قزوین

پایگاه خبری خودروهای فرسوده به گزارش خبر خودرو، مدیر عامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری استان قزوین گفت: تعداد ۴ هزار دستگاه تاکسی در استان قزوین وجود دارد که از این تعداد حدود یک هزار دستگاه فرسوده است و تاکنون تقریبا ۴۰۰ نفر از مالکان خودروهای فرسوده در طرح نوسازی استان ثبت نام کرده اند.

عبدالعلی دربندی زاده، در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو افزود:  برای نوسازی تاکسی های بی سیم تاکسیرانی استان قزوین، خودرو آریو را در نظر داریم که دارای آپشن ها و امکانات جدید و شکل ظاهری متفاوتی نسبت به خودروهای سمند و پژو است.

وی اضافه کرد: با توجه به قیمت و کیفیت بالاتر و همچنین امکانات بروز خودرو آریو ، تسهیلات مناسبی برای متقاضیان نوسازی خودروهای بی سیم در نظر گرفته شده است تا شاهد پیشرفت روز افزون در زمینه بهبود ارائه خدمات به مسافران باشیم.

دربندی زاده بیان کرد: در مرحله اول طرح نوسازی تاکسی های بی سیم تعداد ۵۰ نفر ثبت نام کرده اند و به دلیل تسهیلات مناسبی که در اختیار تاکسیرانان قرار گرفته این طرح مورد استقبال قرار گرفت .

مدیر عامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری استان قزوین اشاره کرد: شرکت سایپا ۳۲ میلیون تومان وام برای خودرو آریو در نظر گرفته است و سازمان تاکسیرانی استان قزوین نیز ۵ میلیون تومان به متقاضیان طرح نوسازی اختصاص داده است و تا دو سال هیچگونه حقوقی از تاکسیرانان دریافت نمی کند.

وی ادامه داد: خودروهایی که به تاکسیرانان تحویل می دهیم با رنگ زرد می باشد و همچنین این خودروها تضمین کار دارند و تا ۲۴ ماه محل کار تاکسیرانان بی سیم تضمین شده است. خودرو آریو دارای دستگاه GPS است که به راحتی می توان بعد مساحت را تعیین کرد و سیستم پرداخت الکترونیک از دیگر مزایای این مدل خودرو است.

دربندی زاده تصریح کرد: استان قزوین در بین تمام استان های کشور، تنها استانی است که علاوه بر تاکسی های سبز بانوان، دارای دو رنگ تاکسی زرد و نارنجی می باشد. سازمان تاکسیرانی استان قزوین در تلاش است تا خودروهای نارنجی تبدیل به خودروهای زرد (آریو) شوند و همچنین اجازه فروش خودرو را در اختیار تاکسیرانان قرار می دهد.

مدیر عامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری استان قزوین در ادامه گفت: در صورت همکاری مراکز اسقاط در پیشبرد سریع تر رویه نوسازی ، می توان هر چه سریعتر خودروهای جدید را به دست تاکسیرانان رساند زیرا تا زمانی که مراکز اسقاط خودروهای فرسوده را نپذیرد نمی توان خودروی جدید در اختیار مالکان این خودروها قرار داد.

دربندی زاده اظهار داشت: با توجه به وجود تقریبی ۵ هزار دستگاه تاکسی فعال در تاکسیرانی استان قزوین، نیازی به افزایش تعداد خودرو نداریم زیرا نسبت به آمار جمعیتی استان، تعداد خودروها جوابگوی نیاز مسافران می باشد .

وی افزود: علاوه بر وجود ۵ هزار دستگاه تاکسی در استان قزوین، حدود یک هزار دستگاه تاکسی شخصی نیز در حال تردد می باشند که از پلیس راهور استان خواستاریم مانع تردد تاکسی های شخصی شود و با آن ها برخورد جدی داشته باشد تا اقتصاد تاکسیرانان نیز مورد لطمه و آسیب قرار نگیرد.