قابل توجه مراکز اسقاط سراسر کشور
سامانه ملی اسقاط آمادگی خود را جهت خرید گواهی اسقاط از مراکز محترم اعلام می دارد.مراکزی که تمایل به فروش دارند می توانند با شماره ۴۲۸۴۴۷- ۰۲۱  تماس حاصل فرمایند و از شرایط و نحوه پرداخت مطلع شوند .
قیمت ها به روز می باشد .
سابقه اعتبار و خدمات ما زمینهاصلی اعتماد شماست.
یکی از دلایلی که مراکز اسقاط را در رکودی بی انتها فرو برده است نحوه قرارداد با واردکننده و شرایط پرداخت آن می باشد. گاها شرایط و نحوه  قرارداد هم خوب است اما محدودیت قرارداد از بابت تعداد، مسیر قراردادها را کوتاه  می کرد. در حال حاضر سامانه ملی اسقاط با فراهم آوردن بستر اینترنتی به زودی از همه واردکنندگان و مراکز اسقاط جهت ایجاد تعاملات خرید و فروش دعوت به عمل می آورد.
تا قبل از بازگشائی طرح گواهی اسقاط ،همه مراکز اسقاط می توانند بدون محدودیت تعدادی و با خیال راحت از پرداخت وجوه نسبت به فروش گواهی اسقاط اقدام نمایند.خوب است که چرخ خودروهای فرسوده بچرخد اما نه به قیمت ترمز چرخهای مراکز اسقاط.   .ما برآن هستیم تا با ایجاد بستری مناسب هم در تامین خودروهای فرسوده و هم در فروش گواهی اسقاط قدمی هر چند کوچک اما ماندگار  در راستای حمایت و پشتیبانی مراکز اسقاط بر داریم.
ارتباطات مردمی :  ۴۲۸۴۴۷- ۰۲۱ 

گره خوردن واردات خودرو با اسقاط منجر به بروز مشکلاتی در صنعت خودروی کشور شده است.  دولت از سال ۸۵۵ و طبق طرح توسعه حمل‌و‌نقل عمومی و  مصرف سوخت با توجه به آمار بالای خودروهای فرسوده، تصمیم گرفت اسقاط خودروها را برعهده وارد‌کنندگان خودرو بگذارد!!!. طبق این گفته در هر سال که واردات خودرو افزایش داشته است، خودروهای فرسوده زیادتری هم از رده خارج شده‌است و هرگاه واردات خودرو کم شود، خروج فرسوده‌ها نیز کند خواهد شد.

به همین دلیل مصطفی جودی، رئیس هیات‌مدیره انجمن صنفی مراکز اسقاط و بازیافت کشور می‌گوید: « یکی ازعمده مشکلات امروز مراکز اسقاط، گره خوردن طرح نوسازی ناوگان خودروهای فرسوده با واردات خودرو می باشد.» از طرف دیگر سوال جدی که با توجه به شرایط کنونی مطرح می‌‌شود، این است که چگونه خودروهای فرسوده از رده خارج می‌شوند؟
در این‌باره سیدرضا فاطمی‌امین، نخستین مجری طرح نوسازی خودروهای فرسوده و معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در دولت دهم درباره گره خوردن اسقاط به واردات خودرو، بر این باور است که طرح نوسازی خودروهای فرسوده‌ با واردات خودرو منقضی شده است. وی به روزنامه «دنیای خودرو» می‌گوید: «اسقاط خودرو رابطه مستقیمی با واردات آن دارد. در واقع با کاهش واردات، اسقاط خودرو هم کاهش می‌یابد.»

به گفته وی دلیل اجرای این طرح در دهه ۸۰ تسهیل روند کاهش خودروهای فرسوده بود که در آن دوره حجم خودروهای فرسوده بسیار بالا بود و در سال‌های ۸۵ و ۸۶ اسقاط خودرو به اوج رسید. علاوه بر آن‌که خودروهای فرسوده ارزش داشتند، دارندگان این خودورها از این طرح استقبال کردند و برای آن‌که حق آنها ضایع نشود، تسهیلاتی نیز به آنها داده شد. بر اساس این قاعده برای واردات هر خودرو علاوه‌بر حقوق گمرکی و سود بازرگانی تعدادی برگه اسقاط خودرو هم لازم است.»

سیاست‌‌های خودرویی تحت‌تاثیر قرار نگیرند

مجری پیشین طرح نوسازی خودروهای فرسوده درباره همخوانی واردات با اسقاط خودرو در شرایط فعلی توضیح می‌دهد: «این ایده در آن مقطع درست بود اما در حال‌حاضر درست نیست. به این دلیل که برای آن راهکاری در نظر گرفته نشده است. در آن دوره مراکز معاینه فنی خودرو فعالیت نمی‌کردند اما در حال حاضر معاینه‌فنی برای خودروهای فرسوده الزامی است. این قاعده در آن دوره پاسخگو بود و دائمی هم شد. اما اکنون تبدیل به مساله و بهانه برای واردات شده. بنابراین تاریخ مصرف این طرح گذشته است. البته برای شروع خوب بود.»

فاطمی‌امین در ادامه با تاکید بر این که نباید این موضوع دلیلی باشد که در سیاست‌های خودرویی کشور تاثیر بگذارد، می‌گوید: «درشروع کار ایده واردات خودرو و اسقاط خودروهای فرسوده خوب بوده است تا این کار رونق بگیرد اما در ۱۰ سال گذشته شرایط به‌گونه‌ای شد که روند این طرح به کندی پیش رفت. بنابراین به دلیل این که وضعیت اسقاط خودرو حال و روز خوبی ندارد، درآمد این مراکز هم کم شده است.»

سخت‌گیری در معاینه‌فنی

مجری پیشین طرح نوسازی خودروهای فرسوده درباره راهکار اسقاط خودروهای فرسوده در وضعیت فعلی توضیح می‌دهد: «در حال حاضر اسقاط خودروی فرسوده باید به گونه‌ای باشد که نگه داشتن آن به صرفه نباشد. همچنین علاوه‌بر ارائه بسته‌های تشویقی باید خودروهای جدید هم به صرفه باشند تا خودروها قدیمی اسقاط شوند. یکی از راه‌های دیگر پرداخت حق بیمه بیشتر توسط دارندگان خودروهای فرسوده است.»

وی در ادامه به نقش معاینه‌فنی در کاهش اسقاط خودروهای فرسوده اشاره می‌کند و می‌گوید: «در زمان اجرای این طرح، معاینه‌فنی انجام نمی‌شد و مبنای اسقاط سن خودرو بود. اما در حال‌حاضر برای اسقاط خودرو باید مبنا معاینه فنی ‌باشد که خوشبختانه سامانه مراکز معاینه‌فنی فعال بوده و تردد خودروی فرسوده‌ای که معاینه فنی ندارد، ممنوع است. البته باید در ضوابط معاینه‌فنی برای این خودروها سخت‌گیری بیشتری صورت گیرد.»