مراکز اسقاط

مرجع رسمی ثبت نام خودرو فرسوده

سامانه انلاین ثبت نام خودروهای فرسوده و اسقاطی

ایران پس از کشورهای فرانسه، ‌ایتالیا، انگلیس، اسپانیا و آلمان رتبه ششم جایگزینی خودروهای فرسوده را دارد. رییس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت ضمن بیان این مطلب افزود: اگر در بین همه کشورهای توسعه یافته این رقم را مقایسه کنیم کشور ما جزو ده کشور برتر در حوزه خروج خودروهای فرسوده از ناوگان حمل و نقل است.

مرجع رسمی ثبت نام خودروهای فرسوده سامانه nosazi.org و khodrofarsoodeh.ir می باشد.

دکتر شفیعی گفت : ناوگان تاکسیرانی یکی از موضوعاتی بود که سال گذشته با مشکلاتی مواجه شد و حدود ۳۵۰ هزار تاکسی در حمل و نقل عمومی وجود دارد که از این تعداد حدود ۳۰ هزار دستگاه معادل ۹ درصد، ناوگان تاکسیرانی فرسوده است.

شیوه های نوین ثبت نام خودرو فرسوده و طرحهای اسقاط راه را برای خروج خودرواز ناوگان حمل و نقل تسهیل کرده است.رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت در باره مشکل شماره گذاری خودروها نیز به حل مشکل شماره‌گذاری اشاره کرد و خاطر نشان کرد: تا پایان خردادماه اجازه شماره‌گذاری این خودرو ها صادر خواهد شد.

<a href=ثبت نام اینترنتی خودرو فرسوده” width=”300″ height=”203″ />

وی درباره ثبت نام جایگزینی خودروهای فرسوده افزود: اولویت اول ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور اسقاط خودروهای فرسوده است و در سال ۹۱ این ستاد بهترین عملکرد را داشته به طوری که تا امروز حدود یک میلیون و ۳۵۰ هزار خودرو فرسوده را اسقاط کرده است.

دکتر شفیعی ادامه داد: ۲۷ هزار فقره وام ده میلیون تومانی نیز برای نوسازی خودروهای باری سبک (وانت بار) تامین شده که ۵۰۰۰ فقره از این وام‌ها اعطا شده و مابقی نیز در آینده در اختیار رانندگان وانت بارهای سبک قرار می‌گیرد.

شفیعی از طرح جدید ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور برای اعطای وام به مستمری بگیران و بازنشستگان تامین اجتماعی خبر داد افزود: با هماهنگی سازمان تامین اجتماعی مقرر شد ۱۷ هزار فقره وام ده میلیون تومانی برای دارندگان‌ خودروهای فرسوده این قشر تامین شود.

وی به تردد یک هزارو یکصد دستگاه مینی بوس فرسوده در شهر تهران اشاره کرد و گفت: در کشور ۲۵ هزار دستگاه مینی بوس فرسوده وجود دارد که متوسط عمر این مینی‌بوس‌ها بالای ۱۸ سال است.

واحد مشاوره: ۶۶۰۰۴۰۰۰ (۱۰ خط)