تردد خودروهای فرسوده

تردد خودروهای فرسوده در شهر

مصوبه ممنوعیت تردد خودروهای فرسوده قابلیت اجرایی ندارد

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران با تاکید بر اینکه مصوبه منع تردد خودروهای فرسوده غیرکارشناسی است و قابلیت اجرا ندارد گفت: کسانی که این مصوبه را تصویب کرده اند مجبورند در مقابل آن سکوت کنند یا آن را پس بگیرند.

به گزارش مهر، سید جعفر تشکری هاشمی با اشاره به مصوبه دولت در مورد ممنوعیت تردد خودروهای فرسوده از ابتدای تیرماه در هشت کلانشهر کشور و پیش بینی های مدیریت شهری برای جایگزینی اتوبوس های فرسوده گفت: اطمینان دارم این مصوبه دولت قابلیت اجرا ندارد و غیر کارشناسی است و کسانی که آن را به تصویب رسانده اند مجبورند سکوت کنند و کاری به خیر و شر این مصوبه نداشته باشند و یا مصوبه شان را پس بگیرند.

وی ادامه داد: چه کسی در شهر تهران و یا سایر شهرها می تواند خودروهای شخصی بالای ۲۰ سال را از زیر پای مردم بیرون بکشد و اجازه تردد به آنها در شهر ندهد. این تصمیم نشدنی است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران اظهار داشت: وقتی می بینیم برای خروج هزار و ۲۰۰ مینی بوس فرسوده بالای ۳۰ سال از شهر اراده ای وجود ندارد و مسافران این مینی بوس ها به سختی جا به جا می شوند و صاحبان مینی بوس ها نیز دچار مشکل شده اند با اطمینان بیشتری نتیجه گیری می کنیم که این مصوبه غیر کارشناسی است و قابلیت اجرایی ندارد.

تشکری هاشمی در ادامه با اشاره به برخی اظهار نظرها در مورد پرداخت نشدن حق بیمه خط ۴ متروی تهران گفت: این ادعاها آن قدر مشمئز کننده است که شهروندان تهرانی با توجه به تصویری که از فعالیتهای مدیریت شهری در بخش توسعه ای مترو دارند به آن توجهی نمی کنند و ما نیز وقت و انرژی خود را برای پاسخ به این گونه اظهار نظرها که جز فریبکاری مردم چیزی نیست نمی گذاریم.

وی ادامه داد: برخی قصد دارند با سوءاستفاده از شرایط با سخنانی که ریشه در صداقت ندارد ایجاد بحران و و سیاه نمایی و جو سازی کنند.

پیش از این هفدهم اردیبهشت امسال، در جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوای تهران که به بررسی برنامه کاهش آلودگی هوا در هشت شهر بزرگ کشور اختصاص داشت مقرر شد ” بر اساس مصوبه جدید دولت تردد خودروهای سواری بالای ۲۰ سال و موتورسیکلت‌های بالای ۸ سال در پایتخت از اول تیر ماه سال جاری ممنوع شود.