نوسازی مینی بوس فرسوده

تاخیر در اسقاط و نوسازی مینی بوس فرسوده

مینی‌بوس‌های فرسوده در انتظار اعتبارات سازمان محیط‌ زیست

مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه با بیان اینکه قرار بود یک هزار دستگاه مینی‌بوس فرسوده در سال جاری مورد نوسازی قرار گیرد، گفت: تاکنون تنها ۱۲۰ دستگاه مینی‌بوس مورد نوسازی قرار گرفته است و روند نوسازی بقیه این خودروهای فرسوده به دلیل عدم تامین اعتبارات لازم از سوی سازمان محیط زیست متوقف مانده است.

به گزارش همشهری آنلاین، پیمان سنندجی با بیان این مطلب اظهار کرد: چنانچه اعتبارات لازم از سوی سازمان محیط زیست تامین شود و براساس توافقات گذشته خودروهای جدید افزایش قیمت نداشته باشند می توانیم روند نوسازی مینی بوس های فرسوده را دنبال کنیم.

وی افزود: براساس توافقات صورت گرفته مقرر بود که برای نوسازی هر یک از مینی بوس فرسوده پایتخت ۱۰ میلیون تومان کمک بلاعوض از سوی شهرداری تهران و ۱۰ میلیون تومان از سوی سازمان محیط زیست صورت گیرد و همچنین ۲۰ میلیون وام کم بهره به رانندگان پرداخت شود که با هزینه ای که برای اسقاط خودروهای فرسوده پرداخت می شود ، در مجموع رانندگان می توانستند با آورده ای حدود ۴ میلیون تومان نسبت به نوسازی خودرویشان اقدام کنند.

سنندجی تصریح کرد: مینی بوس فرسوده تهران بیش از ۲۰ سال سن دارند و علاوه بر اینکه در شان پایتخت و شهروندان نیستند سبب تشدید آلودگی هوا شهر می شوند و نوسازی این خودروها باید به طور جد مورد توجه و پیگیری قرار گیرد.

براساس این گزارش با نوسانات قیمت ارز، قیمت مینی بوس های جدید که قرار است جایگزین مینی بوس فرسوده شوند از ۴۷ میلیون تومان به حدود ۵۵ میلیون تومان افزایش یافته که این موضوع خود مشکلی در روند نوسازی مینی بوس فرسوده ایجاد کرده است.