مینی بوس های فرسوده در غفلت دولت گرفتار شده اند..
مدیرعامل اتحادیه مینی بوسرانی کشور اعلام کرد: همچنان  مانند سالهای قبل ،تامین خودرو جایگزین و عدم اقدام عملی دولت مشکل جریان نوسازی مینی بوس های فرسوده است.

غلامرضا غضنفری اضافه کرد: متاسفانه بر خلاف وعده های داده شده تا این لحظه  به هیچ یک از طرح های نوسازی ناوگان مینی بوسرانی جامه عمل پوشانده نشده است. ایشان خاطر نشان کرد : با وجود اعلام اسقاط ۲ هزار دستگاه مینی بوس فرسوده در سال گذشته اما متاسفانه تا این لحظه اقدام عملی در خصوص جایگزینی این مینی بوس ها صورت نگرفته است.

ایشان اضافه کرد: انتظار می رود در سال جاری جریان نوسازی ناوگان مینی بوسرانی ، به حرکت در آمده و شاهد آغاز نوسازی و جایگزینی  این حوزه طی چند ماه آینده باشیم.وی با اشاره به عدم همکاری بانک ها در این راستا گفت : البته در اواخر سال تعداد محدودی از متقاضیان به بانک ها معرفی شدند اما متاسفانه بانک ها با مراجعان همکاری لازم را نداشته اند.

ایشان فرمودند: تا این لحظه هیچ کدام از  برنامه ها و طرح های دولت در خصوص اختصاص تسهیلات جهت نوسازی و جایگزینی ناوگان مینی بوسرانی اجرایی نشده است  این در حالی می باشد که ۴۶ هزار مینی بوس در ناوگان برون شهری ایران تردد می‌کند که از این میزان تقریبا  ۹۰ درصد آنها فرسوده می باشد و بایداسقاط شوند.

مدیرعامل اتحادیه مینی بوسرانی کشور در ادامه به حمایت تسهیلاتی دولت از طرح نوسازی ناوگان مینی بوسرانی پرداخت و اظهار داشت :اختصاص تسهیلاتی معادل  ۷۰ درصد قیمت خودرو با بهره ۶ درصد از تصمیمات دولت و سازمان راهداری در سال گذشته بود که متاسفانه به جهت عدم همکاری بانک ها تاکنون این تصمیم عملی نشده است.غضنفری افزود : تا پایان سال گذشته باید حداقل ۲ هزار دستگاه مینی بوس فرسوده از رده خارج و جایگزین می گردید که متاسفانه تا این لحظه حرکتی در این خصوص صورت نگرفته است.

وی گفت : انتظار می رفت  با توجه به وعده های داده شده در روزهای پایانی سال گذشته به حداقل ۵۰ تا ۱۰۰ دستگاه مینی بوس فرسوده تسهیلات نوسازی ارائه شود و روند نوسازی در این بخش رسما آغاز شود که این مساله نیز محقق نگردید.وی تاکید کرد : با نوسازی مینی بوس های فرسوده قطعا بخش مهمی از هزینه های دولت در مصرف سوخت و آلودگی هوای ناشی از تردد آنها کاهش خواهد یافت .

وی همچنین با اشاره به طرح جایگزینی خودروهای سواری با مینی بوس های فرسوده گفت : این موضوع صرفا طرحی بود که از سوی برخی از دستگاهها مسئول اعلام شد اما اقدام عملی در این زمینه صورت نگرفت.