اتوبوس فرسوده

واردات اتوبوس فرسوده از اروپا تکذیب شد

 

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای: خبر واردات اتوبوس فرسوده صحت ندارد و تا یک ماه آینده ناوگان نوسازی می گردد.

عبدالهاشم حسن نیا صبح ۸ اردیبهشت به مناسبت روز ایمنی حمل و نقل در برنامه رادیو گفت وگو کرد و درخصوص صحت خبر واردات اتوبوس‌های فرسوده از اروپا گفت: چنین موضوعی تا به این لحظه صحت ندارد.
وی اظهار داشت: تولیدات کارخانه‌های داخلی تولیدکننده اتوبوس و کامیون در حد استانداردهای اروپا علی رغم شرایط تحریمی نیز ادامه دارد ایشان افزود: ما در ۱۰ سال قبل حتی اتوبوس هم صادر می‌کردیم اما در حال حاضر این کارخانه‌ها با مشکل تأمین ارز مواجهند و امیدواریم این مشکلات با اجرای طرح نوسازی ناوگان جاده‌ای با نام «طرح ریاست جمهوری» حل شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به سوالی که علت تردد اینهمه کامیون فرسوده در جاده چیست گفت: ما تولیدکننده کامیون نیستیم و در این بخش، مصرف کننده محسوب می‌شویم.

وی با اشاره به وجود ۱۵ هزار اتوبوس در کشور با عمر متوسط ۱۰ سال و زیر ۱۰ سال بیان کرد: در حال حاضر ۳۵۰ هزار کامیون نیز در حمل و نقل برون شهری تردد می‌کنند که با احتساب کامیون‌های درون شهری به ۵۰۰ هزار عدد می‌رسد.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای  بیان نمود: ما برای پویاتر کردن حوزه حمل و نقل پیشرفت‌های خوبی کردیم اما به دلیل تحریم‌های ظالمانه دچار مشکلاتی شدیم و امیدواریم با مکانیزم‌های دیگر این مشکلات را حل کنیم.

حسن نیا از اقدام مشترک با سازمان استاندارد و وزارت صنعت برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی خبر داد و گفت: ما از پتانسیل برنامه ششم توسعه و دیگر قوانین استفاده کردیم و ظرف یک ماه آینده به نتایج خوبی خواهیم رسید.