اسقاط تاکسی فرسوده

تاکسی فرسوده

تاکسی فرسوده

مدیر عامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران با بیان اینکه یکی از مشکلات بر سر راه نوسازی تاکسی‌های فرسوده عدم شماره گذاری خودروهایی بوده است که یک ایربگ دارند، گفت:

با همکاری و مساعدت پلیس خوشبختانه این توافق صورت گرفته که تاپایان سال تاکسی‌های جدیدی با یک ایربگ نیز شماره گذاری شوند تا روند نوسازی تاکسی ها بیش از این متوقف نماند و خودروسازان از اول سال آینده نسبت به تامین خودرو با دو ایربگ اقدام کنند.

مهندس مظفر در گفتگو با خبرنگار “تهران سما” با بیان این مطلب اظهار کرد : چند روز پیش جلسه ای با پلیس داشتیم که خوشبختانه توافق شد تا برای جلوگیری از متوقف شدن روند نوسازی تاکسی ها تا پایان سال تاکسی های جدید با یک ایربگ نیز شماره گذاری شوند تا بیش از این رانندگان تاکسی برای نوسازی خودروهایشان سرگردان نمانند .

وی ادامه داد : خوشبختانه با همکاری و مساعدت پلیس این مشکل حل شده است و امیدواریم بر این اساس تا پایان سال بخش قابل توجهی از تاکسی های فرسوده مورد نوسازی قرار گیرند .

مدیر عامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران با بیان اینکه افزایش قیمت خودرو در کشور نیز یکی دیگر از مشکلات بر سر راه نوسازی ناوگان تاکسیرانی محسوب می شود گفت: خودروهایی که سال گذشته ۱۲ تا ۱۴ میلیون تومان قیمت داشتند ، امسال رانندگان تاکسی باید این خودروها را به قیمت ۱۹ تا ۲۱ میلیون تومان خریداری کنند که این مساله سبب ایجاد مشکلاتی برای رانندگان شده است . از این رو انتظار می رود تا با همکاری ستاد حمل و نقل و سوخت کشور و بانک ها، سقف تسهیلات اهدایی برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی افزایش یابد و همچنین تسهیلات کم بهره تری در اختیار رانندگان قرار گیرد.

وی افزود: همچنین در راستای تسریع روند اسقاط و نوسازی ناوگان تاکسیرانی در حال مذاکره با مسئولان هستیم تا بتوانیم مراکز ویژه اسقاط برای تاکسی ها ایجاد کنیم تا رانندگان تاکسی مجبور به صرف زمان کمتری برای اسقاط خودرویشان باشند و وقفه کمتری در خدمات رسانیاین تاکسی ها به شهروندان ایجاد شود.

مظفر با بیان اینکه در حال حاضر ۱۷ هزار تاکسی فرسوده در ناوگان تاکسیرانی شهر تهران فعال هستند گفت: حدود ۸ هزار تاکسی فرسوده از مدت ها قبل برای نوسازی ثبت نام کرده‌اند و پرونده شان تکمیل شده که امیدواریم بخش قابل توجهی از این تاکسی ها تا پایان سال مورد نوسازی قرار گیرند