مراکز اسقاط خودرو در کشور

به گفته رئیس انجمن مراکز صنفی اسقاط خودرو کشور، تابه حال تصمیم جدی درباره اسقاط خودروهای فرسوده گرفته نشده است.

حدود ۹۰ درصد از مراکز اسقاط خودرو در کشور با سرمایه شخصی افراد ایجاد شده و توسط بخش خصوصی اداره می شود. هم اکنون این مراکز در بلاتکلیفی به سر می برند و اگر این روند ادامه دار باشد به این مراکز ضربه زیادی وارد می شود.

همانطور که بر همگان روشن است با اسقاط خودروهای فرسوده مواد اولیه فولادسازی و ذوب در کشور رونق خواهد یافت. اسقاط خودروهای فرسوده علاوه بر مورد یاد شده در زمینه کاهش آلایندگی محیط زیست، کاهش کشتارهای جاده ای، کنترل مصرف بی رویه سوخت و…. را به همراه دارد. در نتیجه اسقاط خودروهای فرسوده هم در زمینه حفظ و آبادانی محیط زیست و هم در زمینه توسعه ذوب و فولاد نقش مهمی ایفا می کند.

مراکز اسقاط خودرو در کشور

 

با توجه به اظهارنظر رئیس انجمن مراکز صنعتی اسقاط خودرو هم اکنون از ۲۱۶ مرکز اسقاط خودرو، ۹۰ درصد تعطیل شده و تنها ۱۰ درصد در حال کارکردن هستند . این بحران نتیجه بی تدبیری و بی توجهی مسئولان به این حوزه بوده و باید با همت و تلاش به جبران آن بپردازند.

وی با اشاره به اینکه مراکز اسقاط کشور قادر به اسقاط ۱ میلیون خودروی فرسوده در سال هستند و اگر خودروسازان یک قدم بردارند مراکز بیش از آن بر خواهند داشت گفت: بیش از هر چیز باید تبعات ناشی از بلاتکلیفی بخش خصوصی به مسئولین گوشزد شود که چرا با وجود تعداد بالای مراکز و اشتغال ۲۰ هزار نفری با سهل انگاری منجر به بیکاری گسترده و بلاتکلیفی سرمایه های بخش خصوصی شده اند.

وی زیان بی توجهی به اسقاط خودروهای فرسوده را متوجه دولت و وزارت صمت دانست و با ابراز نارضایتی از بی توجهی به این حوزه خواستار اجرای قانون هوای پاک و رفع موانع موجود شد.