تسهیلات خودرو فرسوده

ادامه تسهیلات خودروهای فرسوده در سال ۹۳

قابل توجه مالکان خودروهای فرسوده

درنهایت روند جایگزینی خودروهای فرسوده در سال ۹۱ به بن بست رسید.در این میان بسیاری از مراکز به فکر قرارداد با لیزینگ افتادند که بوسیله آن خودروی فرسوده را با شرایطی نابسامان تعویض نمایند.
یکی از افتخارات و امتیازات بانک‌ها این بوده و هست که به مشتریان خود تسهیلات فراوانی ارائه می‌دهند. از انواع وام‌های اشتغال، کارگشایی، مسکن و قرض‌الحسنه گرفته تا اقسام دیگری چون خرید کالا، ازدواج و یا تعمیر مسکن. اما شاید عجیب‌تر از همه، وام خودرو باشد!!!

شرایط محیرالعقول

بدون تعارف و تمجید وقتی ارزان‌ترین خودروی کشور پراید با قیمت ۱۹ میلیون تومان باشد، الزاما یک وام ۷ میلیون آن هم با هزار جور بگیر و ببند،‌ یک شعبده‌بازی تمام عیار به حساب می آید. حالا کاری به این کارها نداشته باشید. بیاید برای گرفتن یک وام ۷ میلیونی خودرو اقدام کنیم…طبق معمول باید یک ضامن درست و حسابی جور کنید. یک کارمند رسمی حقوق بگیر و یک کاسب آشنا با جواز کسب… فکر نکنید چون همه کپی‌ها را آماده کردید و همه امضاها و ضمانت‌ها را گرفته‌اید،‌ الساعه وام با احترام، تقدیمتان می‌شود.

تازه اول کار هستید. شما باید یک سپرده ۳ میلیون تومانی در بانک مورد نظر قرار دهید. تازه آن موقع است که در نوبت اخذ وام خودرو قرار می‌گیرید. یادتان باشد، وام خودرو را یک بار می‌توان دریافت کرد جالبه!!

در قدم بعدی باید به خودروساز مراجعه کنید. مابه‌التفاوت آن ۱۰ میلیون تومان (۷ میلیون وام و ۳ میلیون سپرده) را پرداخت می‌کنید و خودروساز به شما پیش فاکتور می‌دهد. پیش فاکتور را می‌برید برای بانک، و بانکی‌ها خودشان بدون آنکه ریالی به دست شما بدهند‌، مبلغ ۱۰ میلیون تومان را برای خودروساز حواله می‌کنند.

آیا ارزشش را دارد؟

با توجه به اینکه در همین یکساله، قیمت خودرو در  کشور حداقل ۳۰  تا ۴۰ درصد رشد کرده، آیا خرید خودرویی مثل پراید که ۱۹میلیون تومان است، صرف اقتصادی دارد؟پرداخت ۳ میلیون تومان پیش از تحویل و خوابیدن آن در حساب بانک. پرداخت مابه‌التفاوت (که در این مثال ۳ میلیون دیگر است) و پرداخت ۳ میلیون تومان سود بانک به اضافه آن ۷ میلیون تومان اصلی، به نظر نمی‌رسد که در این دوره آنچنان ضروری باشد.

این شرایط وام خودروهای جایگزین توسط مراکز اسقاط بود که در سال ۹۱ پرداخت میشد…جالب اینجاست که وام ۷ میلیونی را با اون شرایط باید خیلی بیش از حد انتظار باز پرداخت میکردید.و یک پراید علنی به مبلغی نزدیک به ۲۸ میلیون فروش می رفت.

جالب این بود که مردم هم استقبال می کردند!!!

تا سال ۹۲ که شرایط بهتر شد…

ادامه در روز پنج شنبه ۱ اسفند ۹۲…

ثبت نام اینترنتی خودروهای فرسوده