اسقاط خودروهای فرسوده

ایجاد تقاضا برای اسقاط خودروهای فرسوده : معاون سازمان محیط زیست با اشاره به این موضوع که باید برای اسقاط خودرو تقاضا ایجاد کنیم ، گفت: متاسفانه دولت به موضوع آلودگی هوا کم توجه عمل میکند.
به گزارش بازیافت خبر مسعود تجریشی یکی از معاونین سازمان‌محیط زیست با بیان اینکه به آلودگی هوا توجه خاصی نمی‌شود، گفت:امکان تردد ماشین های از رده خارج و فرسوده که آلایندگی زیادی دارند به راحتی در شهرها فراهم است.

وی با اشاره به ارسال نامه‌ای که به کمیسیون صنایع در خصوص طرح ساماندهی خودرو در مجلس و ارسال نامه‌ای جداگانه به معاون اول ریاست جمهوری درخصوص ساماندهی اسقاط خوردوهای فرسوده نوشته است، اظهار داشت: در این نامه‌ها با توجه به عدم امکان واردات خودرو به کشور، پیشنهاد دادیم برای اسقاط خودروها تقاضا ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه تولید خودرو های داخلی منوط بر اسقاط خودروهای فرسوده می باشد. گفت: تقاضای اسقاط خودرو در کشور وجود دارد و می‌توان از برگه اسقاط برای واردات قطعات خودرو هم استفاده کرد.

اسقاط خودروهای فرسوده

اسقاط خودروهای فرسوده

مسعود تجریشی اظهار کرد : با ایجاد تقاضا برای برگه‌های اسقاط می‌توان  خودروهای کهنه و فرسوده را از سطح شهرها جمع‌آوری کرد.

وی با تاکید بر اینکه برای حل مشکل آلودگی هوا باید خوروهای فرسوده از سطح شهرها جمع آوری شوند، گفت: دولت تصمیم داشت اجازه تردد خوروهایی که در هر ۱۰۰ کیلومتر ۸ لیتر بنزین مصرف میکنند را ندهد، اما پس از مدتی حرف خود را پس گرفت و این رفتار حاکی از بی‌توجهی به مساله آلودگی هواست.